Ros

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
Jytte Ena Jensen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. jan 2014 16:04

Ros

Indlægaf Jytte Ena Jensen » 20. aug 2014 17:04

Hejsa her i rummet
Mit håb er at nogle læser dette.s*Mit tak skal lyde til Folket i Copa fin eftermiddag.med hygge og godt mad:.Stedet Var Hollænderhaven I Vordingborg.Der blev snakket på kryds og tværs over bordene.Ret så hygsomt..en del nye Klienter .Nu blev der dannet en Grubbe.som skal danne sig sammen til at lave nogle arrengemnter i dette her område..Så Venner mød op og støt..Håber vi kan samles til snak og hygge..Glæder mig i hvert fald til at se andre lige stillede,Trods jeg har haft stomi i 20.år.og har det fint kan man altid dele ud af erfaringer..Fortsat God Sommer
Mvh Jytte Jensen :Vordingborg

M. Møller

Re: Ros

Indlægaf M. Møller » 21. aug 2014 11:43

Mon vi har været til det samme møde :? Maden kan jeg ikke udtale mig om, for jeg spiste ikke. Hyggen? - Ja den var i hvert fald rå til tider. Det bliver spændende at følge arbejdsgruppens anstrengelser, så der på et tidspunkt bliver indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling, hvor der kan vælges en bestyrelse.
Meget behersket ros :mrgreen: fra
Merete Møller

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Ros

Indlægaf Henning Granslev » 21. aug 2014 21:16

Hej alle
Tak til deltagerne til mødet i Vordingborg lørdag den 16. august. Det var flot med så mange fremmødte, heraf mange nye ansigter.
Tak til ros. Den skal gives til de 5 personer, der meldte sig til arbejdsgruppen. Når der er valgt en bestyrelse til lokalforeningen, bliver der igen tilbud om aktiviteter til gavn for COPA medlemmerne i Sydsjælland, Møn og Lolland/Falster.
Der var en meget positiv stemning fra de mange personer, der ønsker at se fremad. Fortæringen var bare super. At man ikke spiste noget, var en skam , da der var rigeligt, selv om der pludselig kom 8 personer til buffet, uden at være tilmeldt.
Jeg ville helst ikke skrive dette indlæg. Men det er altså træls, at få personer kan skabe en så negativ stemning (heldigvis kun i kort tid).
Vær dog positiv og se fremad. Der mødte lokale COPA medlemmer, der ønsker at være sammen med ligestillede, og tilmed personer der også vil arbejde for dette.
Det var de helt tydeligt, at mødedeltagerne vil se fremad. De kan ikke bruge fortidens hændelser til noget som helst.
Held og lykke med arbejdet i lokalområdet.
Venlig hilsen
Henning Granslev :D
Henning Granslev

M. Møller

Re: Ros

Indlægaf M. Møller » 22. aug 2014 11:48

Kære fremsynede landsformand!
Jeg kan kun tale for mig selv og min ledsager. Vi var to ud af de 8 ikke-tilmeldte og spiste derfor ikke noget ud fra et ganske almineligt høflighedsprincip. Invitationen i lokalaviserne lod forstå at man skulle tilmelde sig a.h.t. spisningen og at mødet ellers var åbent for alle interesserede, medlemmer som ikke-medlemmer, så hvorfor være ked af at skulle skrive her i forummet - træls eller ikke?

Men vi glæder os da til nyt liv i området og ser så meget fremad, at vi snart har fået tunnelsyn.

Venlig og positiv hilsen
Merete Møller

Marianne Andersen

Re: Ros

Indlægaf Marianne Andersen » 22. aug 2014 20:43

Kære Alle.
Det er da dejlig at man bemærkede der kom et godt fremmøde i Vordingborg og især 8 personer som åbenbart tog opmærksomheden... Jeg havde fået min indbydelse med mine varer fra Kerstine Hardam, som jeg skulle have snak med.
Det var et godt møde med gæster fra Roskilde, København/Frederiksberg, Vestsjælland, lokalforeninger som er udenfor området af de berørte foreninger. Godt at se de også har været interesseret i mødet. Jeg mødte frem og glædede mig til at se der ville være nogen til at starte lokalforeningerne Storstrøm Nord og Lolland Falster op igen.
Arbejdsgruppen kom op at stå, også med folk også fra Vestsjælland lokalforening. Jeg håber at bestyrelsen vil blive med sammensat af lokale medlemmer. Jeg ønsker arbejdsgruppen held og lykke med arbejdet, jeg vil glæde mig til fortsættelsen.
Venlig hilsen
Marianne Andersen.

Den kritiske

Re: Ros

Indlægaf Den kritiske » 11. sep 2014 04:39

Henning Granslev skrev:Hej alle
Tak til deltagerne til mødet i Vordingborg lørdag den 16. august. Det var flot med så mange fremmødte, heraf mange nye ansigter.
Tak til ros. Den skal gives til de 5 personer, der meldte sig til arbejdsgruppen. Når der er valgt en bestyrelse til lokalforeningen, bliver der igen tilbud om aktiviteter til gavn for COPA medlemmerne i Sydsjælland, Møn og Lolland/Falster.
Der var en meget positiv stemning fra de mange personer, der ønsker at se fremad. Fortæringen var bare super. At man ikke spiste noget, var en skam , da der var rigeligt, selv om der pludselig kom 8 personer til buffet, uden at være tilmeldt.
Jeg ville helst ikke skrive dette indlæg. Men det er altså træls, at få personer kan skabe en så negativ stemning (heldigvis kun i kort tid).
Vær dog positiv og se fremad. Der mødte lokale COPA medlemmer, der ønsker at være sammen med ligestillede, og tilmed personer der også vil arbejde for dette.
Det var de helt tydeligt, at mødedeltagerne vil se fremad. De kan ikke bruge fortidens hændelser til noget som helst.
Held og lykke med arbejdet i lokalområdet.
Venlig hilsen
Henning Granslev :D

Den kritiske

Re: Ros

Indlægaf Den kritiske » 11. sep 2014 04:39

Henning Granslev skrev:Hej alle
Tak til deltagerne til mødet i Vordingborg lørdag den 16. august. Det var flot med så mange fremmødte, heraf mange nye ansigter.
Tak til ros. Den skal gives til de 5 personer, der meldte sig til arbejdsgruppen. Når der er valgt en bestyrelse til lokalforeningen, bliver der igen tilbud om aktiviteter til gavn for COPA medlemmerne i Sydsjælland, Møn og Lolland/Falster.
Der var en meget positiv stemning fra de mange personer, der ønsker at se fremad. Fortæringen var bare super. At man ikke spiste noget, var en skam , da der var rigeligt, selv om der pludselig kom 8 personer til buffet, uden at være tilmeldt.
Jeg ville helst ikke skrive dette indlæg. Men det er altså træls, at få personer kan skabe en så negativ stemning (heldigvis kun i kort tid).
Vær dog positiv og se fremad. Der mødte lokale COPA medlemmer, der ønsker at være sammen med ligestillede, og tilmed personer der også vil arbejde for dette.
Det var de helt tydeligt, at mødedeltagerne vil se fremad. De kan ikke bruge fortidens hændelser til noget som helst.
Held og lykke med arbejdet i lokalområdet.
Venlig hilsen
Henning Granslev :D

Vinni J.

Re: Ros

Indlægaf Vinni J. » 11. sep 2014 18:33

Jeg vil også som deltager af mødet i Vordingborg rose det gode initiativ vedr. opstart af afdeling af Copa i det sydlige af Sjælland.
Vi skal ikke glemme, at Copa er til for medlemmernes skyld, jeg vil som Marianne A håber, at lokale kræfter vil støtte op omkring dette!
Når det nu er sagt, er det det mest mærkelige møde jeg har været med til i mit liv.
Det var kedeligt med alt det unødvendige brok, det er helt og holdent mødeleders skyld, da en mand greb mikrofonen og kom med grundløse beskyldninger, havde det været på plads, at stoppe dette!
I stedet stod Landsformanden med et smørret grin, som mange bemærkede, så var der en meget hidsig dame der skældte ud over, hvem der havde lov, at være der? Et nok kommende medlem blev meget ked af det, det var ubehageligt, så var der lige en, der lige skulle pille en person ned, med noget der ingen relevans havde til mødet. Hvad skulle det være godt for?
Hvad skal man med en mødeleder når dette ikke blev stoppet! Det er fint vi skal se fremad, men så sæt handling bag ordene.
Os oppe i årerne skal vende os til Facebook. Copa er en forretning, der skal betjene medlemmer, så må man følge med tiden, som pt. er 2014. Landsformand og vicelandsformand må lære, at bruge Facebook, Twitter m.v. det er vejen frem, så kan man se fremad og forny sig, det trænger Copa i den grad til.
Held og lykke med, at få en bestyrelse.

M. Møller

Re: Ros

Indlægaf M. Møller » 12. sep 2014 14:28

Det var et indlæg af karsken bælg :shock: Men jo, der var absolut negative vibrationer i luften den dag, og en fornuftig styring havde været på sin plads, tak. Måske var det meningen, at man skulle føle sig uvelkommen :? Hvis det var tilfældet, lykkedes det til fulde.

Men sket er sket og nu må man glæde sig til en genoplivning af både Lolland-Falster og Storstrøm Nord lokalforeninger. Det skal nok blive godt, når hele tre medlemmer af arbejdsgruppen er fra lokalområderne. På forhånd tak til dem. Man skal jo altid huske at takke, når nogen melder sig, ikke sandt :D
Venlig hilsen
Merete Møller


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster