urostomi poser

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
ny bruger

urostomi poser

Indlægaf ny bruger » 16. apr 2012 12:32

hejsa

jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig. Jeg er lige blevet opereret for blærekræft og har fået en urostomi. Selvfølgelig er det en stor omvæltning generelt, men det som jeg har brug for hjælp til lige nu og her er valg af pose. Min stomi er desværre meget lille, faktisk så er der ikke rigtig nogen forhøjning på den hvilket vil sige at den bare flugter med haveskindet. Jeg er fra sygehusets side blevet udstyrret med nogle poser fra Hollister, men jeg synes ikke at de funkere ret godt. Det der irriterer mig mest er den plastik ring som poserne er forsynet med og derfor tænkte jeg på om nogle har kendskab til nogle poser uden denne ring som jeg kunne prøve, lige som der er på de fleste colostomi poser?
På forhånd tak

Peter Sørensen

Re: urostomi poser

Indlægaf Peter Sørensen » 17. apr 2012 00:20

Det lyder som om din stomi er konstrueret alt for lav, så du har måske behov for en konveks bandage der presser den frem, konveks kræver at en stomisygeplejerske bedømmer den, og finder ud af graden af konveksitet, måske vil det være en stor fordel for dig med en korrigerende operation for at give dig en stomi med en længde der ikke kræver special hjælpemidler, hvilket vil nedsætte graden af eller måske forhindre lækager og hudproblemer.

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

Re: urostomi poser

Indlægaf jk » 21. apr 2012 17:07

Ved ikke om jeg kan hjælpe men jeg fik min urostomi som 16 årig ( er nu 54) og har alle dage brugt permatype gummiposer.
Jeg har en bære tid på mellem 6-8 dage mellem hvert poseskift.
kik på dette link
http://www.perma-type.com/onepieceur.html.
Poserne forhandles bl.a af Simonsen og Weel her i danmark.
poserne er vaskbare og genbrugs og holder hos mig ca 2-3 md pr styk.

Snak med din stomi sygeplerske om dette .
Min stomi er også næsten i hud nivaeu til tider og giver ikke problemer.
håber dette kan hjælpe dig
Venlig Hilsen JK-1958

Gæst

Re: urostomi poser

Indlægaf Gæst » 7. maj 2012 12:11

jk skrev:Ved ikke om jeg kan hjælpe men jeg fik min urostomi som 16 årig ( er nu 54) og har alle dage brugt permatype gummiposer.
Jeg har en bære tid på mellem 6-8 dage mellem hvert poseskift.
kik på dette link
http://www.perma-type.com/onepieceur.html.
Poserne forhandles bl.a af Simonsen og Weel her i danmark.
poserne er vaskbare og genbrugs og holder hos mig ca 2-3 md pr styk.

Snak med din stomi sygeplerske om dette .
Min stomi er også næsten i hud nivaeu til tider og giver ikke problemer.
håber dette kan hjælpe dig



tak for dit svar, den type kender jeg ikke, men vil da undersøge det. At du kan holde dem på så længe af gangen lyder super, det er aldrig noget jeg har mødt før når jeg har snakket med andre stopister *S*


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster