tranebær saft

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

tranebær saft

Indlægaf jk » 29. nov 2011 11:03

hejsa. Er lidt plaget af infektioner og er blevet sat i let antibiotika forebyggenede behandling da jeg samtiddig har samlet en lymfecancer op som er i behandling, men min bricher laver altså infektioner når mine hvide blodlegmer er væk pga kemo og det giver mig 7til 10 dage på sygehuset når der er infektion i vandet samt skubber min kemo behandling hvilket ikke er så godt
Nu er jeg som sagt sat i forebyggende behandling med en antibiotikapille samt TRANEBÆRSAFT.
Er der nogen der kan sige mig hvordan denne saft virker forebyggende . Er der nogen kliniske undersøgelser på tranebærsaft. Det er urologerne der har anbefalet dette.
Indtil nu ser det ud til det virker og kan holde infektioner på afstand. Erfaring fra andre ønskes.
Venlig Hilsen JK-1958

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: tranebær saft

Indlægaf Steen Samuelsen » 29. nov 2011 11:28

Hej

Tranebær har et højt indhold af benzoesyre, som er et konserveringsmiddel der anvendes mod svamp og skimmel. De fleste kender det som Atamon (R), som man tilsætter som konserveringsmiddel når man hjemmesylter. Derudover er tranebær syrlige hvilket forøger benzoesyrens effekt.

Når man får antibiotika til at dræbe bakterier i kroppen, bliver også kroppens mange gode bakterier slået ned. Det giver mulighed for at svampe har lettere ved at udvikle sig i kroppen. Tranebær kan hjælpe kroppen med at holde styr på disse svampe så de ikke udvikler sig og generer organismen. Tranebærrenes høje indhold af benzoesyre og andre stoffer har også en effektiv virkning mod forskellige bakterier i urinvejene og anvendes derfor også mod blærebetændelse, og ved at drikke tranebærsaft kommer de effektive stoffer til blæren helt af sig selv.
Derudover har tranebær en vanddrivende effekt, der gør at nyrerne og urinvejene bliver skyllet bedre igennem.

Et andet godt råd i forbindelse med antibiotikabehandling er, at spise surmælksprodukter yoghurt elle A38 for at styrke tarmfloraen, der også kommer ud af balance, fordi de naturlige bakterier i tarmen bliver dræbt af antibiotika.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

Re: tranebær saft

Indlægaf jk » 29. nov 2011 11:39

mange tak steen for god info
Venlig Hilsen JK-1958

Peter Sørensen

Re: tranebær saft

Indlægaf Peter Sørensen » 29. nov 2011 12:19

hej JK

her er lidt om tranebærs brug i sundhedssystemet ved tilbagevendende blæreinfektion

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?*=2633

God bedring


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster