Interessegruppen Urostomigruppen

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
Ib Holst

Interessegruppen Urostomigruppen

Indlægaf Ib Holst » 28. dec 2009 21:46

Hej til alle.
Jeg kan godt forstå at mine hjælpemidler er gået ud af produktion, FOR der er absolut ingen indenfor sygehusvæsnet der GIDER at holde sig orienteret, jo når det gælder alle andre produkter, bare det ikke drejer sig om COLOPLAST MAXI (gamle dage Maxi 1005).
Jeg har brugt den model uden problemer lige siden den kom på markedet, og NU kan jeg bare lægge mig i en kiste og vente på slutningen, for de laves ikke mere.
Kan ikke bruge andre, har prøvet alt der findes på markedet.
Coloplast er total ligeglad, bare de tjener penge...

En skuffet bruger

Peter Sørensen

Re: Interessegruppen Urostomigruppen

Indlægaf Peter Sørensen » 28. dec 2009 22:25

Kære Ib Holst

Jeg kan godt forstå, de følelser du får, når bandagen du er vant til udgår, af produktion.
Det sker når efterspørgslen falder,nationalt og internationalt ,sidst for nogle ileo og colostomi bandager.

Jeg tror ikke det bunder i at man ikke gider holde sig orienteret,i sygehusvæsenet, der er over 4000 produktnumre på det danske stomimarked, og for tiden 9 producenter repræsenteret ,der alle har flere forskellige kombinationer af klæbere og poser.

Så det er umuligt for stomisygeplejerskerne at have viden om og kende alt på markedet, når et produkt udgår, er det derfor vigtigt at få en tid på stomiambulatoriet, så man dels på den måde orienterer ambulatoriet, og kan starte op for at finde et nyt produkt/mærke.

Jeg håber at du sammen med din stomisygeplejerske kan finde et nyt produkt/mærke der kan opfylde dine behov, selvom det er ærgerligt at skulle starte forfra, på at finde et produkt der fungerer, når man havde det "optimale" på maven.

HG Kolt

Re: Interessegruppen Urostomigruppen

Indlægaf HG Kolt » 3. jan 2010 18:49

:( Hej Ib

Er du Ib fra Skiffard, Kolind på Djursland???
Hvis jeg har gættet rigtigt, syntes jeg, du skal kontakte Skejby Sygehus for at få en aftale i deres stomiambulatorium. Så kan stomisygeplejersken forhåbentligt hjælpe med at finde en ny pose, der passer til dit behov.
Eller du kan ringe til en af producenteren af urostomiposerfor at bede om at få tilsendt nogle prøver. Og du kan også kontakte din leverandør for at få dem til at hjælpe med at løse dit poseproblem.

Vi vil næsten alle komme ud for at "vores" model på et tidspunkt udgår af produktion p.g.a. et meget lille salg af netop "vores" pose. Derfor er det altid en god ide at afprøve nye posemodeller, så man kan bruge et andet mærke/model end lige netop den, man ellerhelst vil bruge og er mest tryg ved i dagligdagen.

Jeg håber, du får løst problemmet, så du atter kan få livskvalitet og leve livet som før.

Hilsen og godt nytår

Henning Granslev


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster