Ny Blærer

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
Rasmine

Ny Blærer

Indlægaf Rasmine » 20. maj 2005 17:28

Er der nogen der kender til at få indsat en ny blærer, eller kan det ikke lade sig gøre??.
Rasmine

Peter Sørensen

ny blære

Indlægaf Peter Sørensen » 20. maj 2005 21:37

Hej Rasmine
Der er mulighed for at lave en ny blære det kaldes Kontinent urostomi
eller blære substitut begge laves af et stykke tyndtarm,eller tyktarm, der så kan tømmes gennem kateter (Kontinent urostomi) denne er ført ud på maven eller ved blære substitut der forbindes til urinrøret så man lader vandet den normale vej, det afgørende for at disse typer kan anlægges er sygdomsårsagen, nyrefunktion, og evt. nerveskader.
Hvis man ikke kan lave disse 2, laves en såkaldt brickerlære ,hvor der dannes en stomi, hvorfra urinen løber kontinuerligt.
Hvis det er noget du måske skal have lavet, er du altså nødt til at forhøre dig hos lægen, der kan forklare hvilke muligheder der er relevante.

Gæst

HJÆLP: Urostomi - kontinent eller ikke ?

Indlægaf Gæst » 2. aug 2005 20:08

Hej alle - jeg håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig.

For mange år siden, da jeg var 11 år gammel fik jeg en såkaldt Brickerblære. Jeg er nu 40 år gammel og har i dag været på rigshospitalet til undersøgelse. Der er en indsnævring på min Brickerblære og jeg skal opereres - ellers kan mine nyrer ta mere skade - de er allerede ikke for gode.

Jeg har nu mulighed for at vælge en kontinent urinstomi - eller jeg skal få den gamle løsning igen. Nu, hvor jeg skal igennem operation har jeg lyst til at få en kontinent urinstomi, så jeg slipper for posen på maven. Men - uha så mange spørgsmål jeg har. Ved ikke rigtig om jeg tør så stor en operation - men ved jo trods alt hvad man har.

Er der ikke nogen derude, som har en kontinent urinstomi, som kan kontakte mig - så vil jeg blive utrolig taknemmelig. Send mig gerne privat mail her: bech_charlotte@hotmail.com

Mange hilsner
Charlotte


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster