Kommende stomist

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
nors
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. okt 2015 13:05

Kommende stomist

Indlægaf nors » 13. okt 2015 13:35

Hej alle sammen
Jeg søger en eller flere kvinder der enten har en urostomi eller har fået en i alderen 35-45 år.
Årsagen er, at jeg selv er 40 og står for at skal have en og jeg har så mange ting der flyver rundt i hovedet. Håber på at jeg kan få lidt svar på mine spørgsmål og nogle gode råd og vejledninger til livet bagefter.

Lidt om mig:
Sommeren 2012 får jeg konstateret en T2 i blæren og får efterfølgende strålebehandling. Grundet min alder (36), mit BMI og en muskelsygdom jeg har haft siden 12-års alderen, ville de ikke operere og fjerne blæren dengang.
Nu er historien så en helt anden, fordi jeg inden for det sidste år har været indlagt 3 gange på 10 mdr med en revnet blære. Den er simpelthen blevet så skrøbelig, at den efter ca 5 mdr ikke har kunne holde til mere og så er den akut gået i stykker. Det har hver gang været en temmelig barsk omgang med udrykning til sygehuset, laaaang ventetid inden de fandt ud af at det rent faktisk var blæren den var gal med, for efterfølgende at få stor åben operation og 8 uger hjemme på sofaen. Ikke særligt holdbart i længden. Hverken overfor familien eller mit arbejde.
Planen er nu at når jeg har tabt 20 kg vil de lave en urostomi. Det er enten det, eller uvisheden om HVORNÅR blæren revner igen, for det vil den gøre før eller siden.
Pt ligger jeg og svinger mellem 10 og 12 kg og synes ikke helt jeg kan komme videre. Noget er nok fordi jeg føler mig tvunget til operationen og det er noget af det sidste jeg har lyst til. Vil hellere tørste dagen lang end undvære min blære. Lægerne håber de kan operere inden jul og jeg vil gøre hvad jeg kan for at det først bliver efter jul. Samtidigt er jeg også ved at være hunderæd for at den revner igen ( sidste gang var 22 maj) så vi nærmer os de 5 mdr igen med lidt for hastige skridt.

Jeg har virkelig brug for at høre fra andre at livet nok skal blive ok igen. Ikke mindst det intime med min dejlige mand. Jeg er sgu for ung til at leve i cølibat resten af livet....
men skrækken sidder der helt bestemt. Specielt efter jeg læste hvordan operationen foregår...

...

Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster