Hej alle urostomister.
Det er nu snart 9 måneder siden at jeg fik min urostomi. I de måneder har jeg været igennem følgende: Ca. 20 nyre-bækkenbetændelser, div. svampe angreb, været åbnet og reopereret 4 gange, haft nefrostomi, JJ-kateter, 2 blodtransfusioner, haft alle tarmene ude, fået ordnet bughulen, og nu er mit kateter faldet ud igen. Jeg venter på en tryk test, en GU (kniven smuttede fra lægen som uheldigvis skar mig et sted han IKKE skulle ha ha

) og en test af nyrerne. Jeg har boet på Herlev i 6 måneder uden at se meget til mine børn.... så dog min mand så meget som overhovedet muligt - men jeg er på trods af alt mit uheld ved at vænne mig til min stomi. Jeg har fået PTSD og snakker med en psykolog. Jeg er kommet igennem lidt af tøj og undertøjskrisen og skal snart lære hvad man kan og ikke kan med hensyn til at svømme mv. Jeg nyder tiden herhjemme på orlov med familien og ved godt det er "lånt tid" indtil jeg igen skal ind. Jeg glæder mig til at alt er overstået og jeg kan blive erklæret rask igen. Lige nu går jeg hele tiden og frygter at min nyre bliver syg og så videre - det bliver skønt når jeg engang kan lære at leve med min stomi uden frygt, og se alt det gode den kan gøre for mig. Er der nogle som har været igennem det samme som jeg, ved hvad en tryk test af stomi er eller bare kan fortælle lidt om hvad man kan når man er helt rask. F.eks med hensyn til svømning, prøve de vilde forlystelser i Tivoli, på Bakken mv. med ens unger og alle disse ting. Indtil videre er jeg en novise i dette område da jeg jo har ligget inde det meste af tiden. Jeg vil gerne se frem og lyst på tingene, så hvis nogle har nogle råd eller kommentarer ville jeg blive glad.
Med mange glade tanker fra Lena - en urostomist som kan se frem til 1 års jubilæum på Herlev