Tyndt output i store mængder

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
brianh
Geografisk sted: københavn amager

Tyndt output i store mængder

Indlægaf brianh » 15. feb 2008 18:52

Hej alle sammen
Jeg har det helt vildt underligt i dag. Kan ikke finde ud af om det er relateret til min stomi eller om jeg har fået god gammel dags tyndskid.
:shock: Jeg er gået hjem fra arbejde da jeg har gået rundt om mig selv med kvalme, rysten indeni agtigt ubehag i maven og stor træthed.
Jeg har haft stomi siden 2006 og mit output er efterhånden ved at have en daglig tyk kontrollerbar konsistens men de senestetimer har væltet
ud af mig med tyndt tyndt output,..
Jeg har ikke rigtigt spist andet en daglig rugbrødsfrokost og drukket kaffe.
Er der nogen der har lign. erfaringer og hva kan det være og hva kan man gøre på den korte fredag aften bane ?Er der nogle der har erfaringer med tvivl om man bare har racer maven og hvordan ser sådan en ud med stomi? :roll:
Mange hilsner
Brian

Belle

Indlægaf Belle » 15. feb 2008 19:36

Jeg har næsten lige haft samme tur.......når du er syg reagerer din stomi og ja man kan sagten ha' tyndskid......husk at drikke rigeligt med vædske, spis evt. bananer, ristet brød, havregrød virker stoppende. Hvis det bliver ved i mere end 3 døgn, så kontakt en læge. Nogen anbefaler så Imodium og andre gør ikke, meget forskelligt. Men træls er det.....go' bedring

Peter Sørensen

tynd mave

Indlægaf Peter Sørensen » 15. feb 2008 19:44

Hej Brian

Der er som Belle nævner rigtig mange ,der har en omgang mave virus i øjeblikket.

Du mister mere væske når du har ileostomi, så det er vigtigt at drikke meget, du kan evt. drikke bouillon indimelem pga. det høje salt indhold, det binder væske i kroppen.

God bedring

Tilbage til "Ileostomi"