Stor mave

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Brugeravatar
bve
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Stor mave

Indlægaf bve » 18. mar 2007 15:57

Hej

Er der nogen der har et godt råd til at træne maven op, her tænker jeg også på at få min store mave mindre flad.

Så er det måske også nemmere at have stomi, så ser man den ikke så meget, og så "glemmer" jeg den måske lidt

Isa
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 19. mar 2007 11:51

Da jeg blev udskrevet (for tre år siden) fik jeg af vide at jeg skule lave almindelige maveøvelser.
Ikke de gamle "sit-up's" hvor man skal røre knæene, men dem hvor armene krydses over brystet og man bare lige løfter skuldrene fri at gulvet. husk at find et punkt i loftet og "gå" efter det, ellers trækker du det hele med nakken...
de skrå mave-muskler er lidt svære at forklare hvordan øvelsen er... Måske kan det findes på iforms hjemmeside? (jeg ved det ikke men måske?)

du skal nok lave dem om morgenen, for ellers bliver man for frisk til at sove om aftenen...

Håber det hjælper!

Isa

Peter Sørensen

i form

Indlægaf Peter Sørensen » 19. mar 2007 12:06

Hej

prøv at gå ind på http://www.dansac.dk/ eller Ring til Dansacs kundeservice på 4846 5036 og bestil brochuren kom i form, den er lavet af en fysioterapeut der selv har stomi, så øvelserne er lavet med hensyn til stomien.

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 21. mar 2007 18:17

Hej Begge

Tak for de gode råd, og jeg vil kigge på linket fra Peter.

Har tit tænkt på de læger og sygeplejesker der hjælper en, at det ville være godt hvis de selv havde stomi, ikke fordi jeg ønsker det, men så kender de selv mere til de problemerne man kan få.

Mette_musen85
Årgang: 1985
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 22. mar 2007 16:38

Hej...

Jeg er selv begyndt i motionscenter sammen med to veninder i går, for jeg har ikke følt mig helt klar til andet end nogle lange gå ture før nu..

Men nu skal det være, nu sidder man jo ikke på toilet og taber sig, nu må man gøre det selv...

Mit råd:

Find nogen at dyrke noget motion sammen med, på den måde er dt mere hyggeligt, og man presser tit hinanden lidt...
Mette Kristensen

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 23. mar 2007 00:21

ja det har du ret i, jeg må se om jeg kan finde nogen.

Jeg har haft det sådan lidt med hvad må man gøre, hvad kan stomien klare.

Jeg ved der er et motionscdenter i City2, Taastrup som kun er for kvinder, de kunne være at jeg skulle gå derind

Mette_musen85
Årgang: 1985
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 26. mar 2007 15:45

Det ville da være en alletiders ide..

Jeg har ikke fundet noget min stomi ikke kan holde til...
Holder mig naturligvis fra de redskaber hvor man skal ligge på maven..

Ellers bruger jeg alle redskaber.. jeg cykler, løber, laver maveruldninger, og styrketræner.... i starten skal du bare passe på ikke at tage for meget vægt på.. det er bedre at starte med meget lidt...

Knus
Mette Kristensen

Tilbage til "Ileostomi"