Hej alle,
Jeg fik fjernet min tyktarm da jeg var gravid og efterfølgende opereret da jeg havde født. Dette betød at da jeg havde fundet min normal vægt igen, var min stomi næsten plan med huden. Det var svært at få pladerne til at holde. Nu er jeg igen blevet opereret for at ændre på dette. De nye poser (jeg bruger 1-dels system) synes jeg ikke holder ret godt inde ved stomien. Jeg har skiftet et par gange om dagen de sidste dage, da jeg kan se at posen er ved at gå løs. Jeg er ved at afprøve nogle nye hvor man kan løfte det yderste lag og kigge ind - og det synes jeg giver mig lidt tryghed. Men hvis disse poser ikke fungerer for mig skal jeg vel finde på noget andet. Ér det nemmere at holde styr på sikkerheden hvis man bruger 2-dels? Jeg har prøvet med det klik system - men synes det er meget tydeligt.
Hvad gør i andre for at holde øje med eventuelle uheld?
Med venlig hilsen
RH.
Hvordan holder i øje???
-
Peter Sørensen
holde øje
Hej
Det kan godt tage lidt tid at finde den optimale bandage, så et godt råd er at kontakte de forskellige firmaer og bede dem sende dig forskellige bandager, et dels og 2 dels så du kan prøve dig frem.
Du kan finde en liste over dem her http://kbh-frberg.copa.dk/produ.html
2 dels klæber mere end et dels , og kan fås med klæbekobling der ikke fylder under tøjet.
Det kan også være at du vil have glæde af at anvende pasta eller tætningsringe omkring stomien, for at beskytte den inderste del af pladen og huden, du kan få en tid hos stomiambulatoriet, og få vist havd der er af muligheder for ekstra sikring, og så få sat det på bevillingen.
Det er desværre ikke til at sige hvad du præcist har mest glæde af, da den klæber der er perfekt for den ene, ikke altid fungerer for en anden.
Det kan godt tage lidt tid at finde den optimale bandage, så et godt råd er at kontakte de forskellige firmaer og bede dem sende dig forskellige bandager, et dels og 2 dels så du kan prøve dig frem.
Du kan finde en liste over dem her http://kbh-frberg.copa.dk/produ.html
2 dels klæber mere end et dels , og kan fås med klæbekobling der ikke fylder under tøjet.
Det kan også være at du vil have glæde af at anvende pasta eller tætningsringe omkring stomien, for at beskytte den inderste del af pladen og huden, du kan få en tid hos stomiambulatoriet, og få vist havd der er af muligheder for ekstra sikring, og så få sat det på bevillingen.
Det er desværre ikke til at sige hvad du præcist har mest glæde af, da den klæber der er perfekt for den ene, ikke altid fungerer for en anden.