Svie fra stomi i forbindelse med forkølelse

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Erik T
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2006 21:05
Geografisk sted: Odense

Svie fra stomi i forbindelse med forkølelse

Indlægaf Erik T » 15. okt 2006 07:48

Jeg blev opereret her i sommer, og havde efterfølgende lidt problemer, da jeg tog lid for hårdt fat m.m. Jeg rendte ind i forkølelse for 3-4 uger siden, og fik penicilin af min læge. Dette har ikke ikke hjulpet meget, så det har nok været en virus. Blev lyttet på i sidste uge hos lægen, og han fandt ikke noget. Det ville nok gå over.
De sidste par dage, har det svidt i stomien, når jeg hostede, men der er
ikke noget at se. Det er ligesom´ at det svier inde bag tarmstumpen og det er ret pinefuldt.
Er der nogen, som har oplevet dette og evt. kan berolige mig ?

Peter Sørensen

svie

Indlægaf Peter Sørensen » 15. okt 2006 11:33

Hej Erik

Jeg tror du har fået en fibersprængning, i musklen af at hoste, man har endda hørt om folk der kan brække et ribben af kraftig hoste, så det er en større belastning end man umiddelbart tror.
Men selvfølgelig hvis det fortsætter, så ring og få en tid på stomiambulatoriet og få et check.

God bedring

Erik T
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2006 21:05
Geografisk sted: Odense

Re: svie

Indlægaf Erik T » 15. okt 2006 15:29

Peter skrev:Hej Erik

Jeg tror du har fået en fibersprængning, i musklen af at hoste, man har endda hørt om folk der kan brække et ribben af kraftig hoste, så det er en større belastning end man umiddelbart tror.
Men selvfølgelig hvis det fortsætter, så ring og få en tid på stomiambulatoriet og få et check.

God bedring


Hej Peter

Tak for hurtig svar, - det lyder ikke helt forkert, da jeg har hostet ret kraftigt (tør hoste), - så nu hælder jeg da lidt til fibersprængningen, men
vil kontakte ambulatoriet i morgen. Da jeg skal påbegynde arbejde i morgen middag på halvtid, - og vil da nødig gøre nogle forkerte bevægelser/løft, - som kan forværre skaden, - er det nok bedst, at få det undersøgt.

Niels_J

Re: Svie fra stomi i forbindelse med forkølelse

Indlægaf Niels_J » 29. mar 2012 14:21

Ja, det er ret utroligt. Men faktisk kan man få bøjet ribben eller brækket ribben ved at hoste. Men det er ifølge http://www.sundhedslex.dk/hoste.htmnormalt ved kronisk hoste - dvs. hvis man har hostet i over 8 uger, da skaden ofte opstår som slitage. Tror ikke, at man kan brække ribbenet pludseligt ved et enkelt host.


Tilbage til "Ileostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster