mavekramper hjælp

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

mavekramper hjælp

Indlægaf bve » 24. jan 2015 23:17

Godaften alle sammen.

Jeg har stomi Culitis ulcerose siden 2006.

Jeg håber I har nogle gode råd til mig.

I torsdags lige inden aftensmaden fik jeg ondt i maven, jeg tænkte, at jeg nok var sulten, men det fortsatte efter aftensmaden.

Jeg fik da sovet, men var oppe mange gange, min pose bliver fyldt ligesom med farvet vand.

Jeg syntes det gik ok, bortset fra stadig "vand" i posen, lige indtil fredag aften, så fik jeg kramper igen, og de har været der lige siden.

Mad skal man havde, så jeg kogte frosne grøntsager, og lagde et kyllinge bryst i ovnen, men jeg ved ikke om det er godt.

Ellers har jeg spist ristet brød, vand og te.
Lidt yougurt og skyr i morges.

Men nu kommer det, hvad skal jeg spise for at stoppe min dårlige mave? Nogen der har et forslag?

Hjælper det med panodil så maven kan slappe af?

Når jeg får kramperne gør det mega ondt.
NB jeg har fået 3 brok som sikkert heller ikke er godt.
NB jeg får prednisolon, men er ved at trappe ned, 2 stk 5 mg om morgenen, jeg får det pga. muskelgigt.

Det skal lige siges, at jeg fra i mandags har ændret på min kost, da jeg gerne skulle tabe mig. Det indebær kød og kylling så meget jeg kan spise, salat nogle dage, og kogte grøntsager andre dage, 2 æg om morgenen.

Det sidste jeg spiste inden jeg fik ondt, var vandmelon, 1 æbel og 10 jordbær, det hele skyllet under hanen.

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig.......

sigfrida
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jul 2013 00:54
Geografisk sted: Svebølle

Re: mavekramper hjælp

Indlægaf sigfrida » 26. jan 2015 21:56

Der er rigtig meget mavevirus i øjeblikket, så det kan ligeså godt være en sådan omgang du er rendt ind i.

ekstra salt i maden, pulver kartoffelmos ris, kan stoppe.

Panodil hjælper ikke på koliksmerter.

hønsekødssuppe uden grøntsager og youghurt, er godt indtil du får normaliseret maven igen.

Dine tarme kan være op til en uge om at komme sig efter sådan en omgang, tal med din læge hvis det ikke gradvist bliver bedre.

Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: mavekramper hjælp

Indlægaf bve » 27. jan 2015 14:00

Hej Sigfrida

Tak for dit svar

Jeg blev indlagt søndag lige før midnat på Hvidovre hospital, jeg havde bare sådan ondt og kvalme

Der var flere læger der undersøgte mig, og mandag formiddag sagde en læge, at det var ikke tarmslyng, men kunne godt mærke mine 3 brok.

Hun mente, at det sikkert var en mavevirus med de symtomer, jeg skulle ellers være overflyttet til Herlev H hvor jeg er opereret i sin tid, og hvor jeg kommer ind imellem, men de ville nu sende mig hjem, og fik jeg det værre så måtte jeg ringe til min læge eller 1813.

Jeg er mega træt, får heller ikke sovet rigtigt, da jeg skal tømme posen ca hver 1½ time, og så de kramper.

Men her til morgen har jeg stadig tynd mave, men ikke så mange kramper, men mine muskler føles afkræftet, smiler, jeg har tænkt og tænkt hvor jeg skulle havde fået det fra.

Jeg var i Ikea fredag, hvor jeg får meget ondt om aftenen. Jeg spiste bl. salat og varmt røget laks, om det er salaten der har været noget i ved jeg ikke.

Ellers fik jeg 10 jordbær fra udlandet om torsdagen, hvor jeg syntes jeg havde lidt ondt, om aftenen, men sådan ok fredag eftermiddag, og så var det jo det kom.

Jeg ved ikke hvor hurtigt man bliver syg når man får noget dårligt

Men dejligt at du skriver hvad jeg kan spise, jeg prøver nu banan og ristet brød til morgenmad.

Jeg føler mig total træt i kroppen, men nu vil jeg slæbe mig ud i køkkenet køkkenet, jeg skal jo igang igen.

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: mavekramper hjælp

Indlægaf Conni » 15. feb 2015 12:46

Hej
Håber du er rask igen. Jeg har ileostomi. Det der virker stoppende på mig er banan,Hvidt brød, kartoffelmos,Chips, skumfiduser.
Hej hej

Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: mavekramper hjælp

Indlægaf bve » 15. feb 2015 13:49

Hej

Jo jeg har det heldigvis bedre, det var en hård omgang, jeg blev indlagt natten over.
Det er bare så voldsomt at der kun går 1½ så er posen fyldt op. og så de smerter.
Tak for de gode råd


Tilbage til "Ileostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster