Hvilket mærke stomipose

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Bo H

Hvilket mærke stomipose

Indlægaf Bo H » 22. feb 2014 23:18

Hej
Hvilket mærke bruger I af stomiposer? og bruger i 1 eller 2dels?

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Hvilket mærke stomipose

Indlægaf GR » 23. feb 2014 02:17

Hejsa Bo. Jeg bruger 2 dels system fra Coloplast. Jeg bruger klik system og bruger sensura pladen og veksler mellem sensura posen og assura posen begge i maxi størrelse.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilket mærke stomipose

Indlægaf Steen Samuelsen » 23. feb 2014 11:36

Coloplast Sensura 1-dels tømbar, midi
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Hvilket mærke stomipose

Indlægaf Henning Granslev » 24. feb 2014 17:20

Hej Bo
Jeg bruger en-dels poser. Det syntes jeg passer bedst til mit behov. Hver gang jeg har prøvet to-dels poser, vender jeg altid tilbage til en-dels systemet. Og det er uanset hvilket fabrikat, jeg har afprøvet. Ved poseskift bruger jeg også altid pasta. Hvis jeg ikke gør dette, er der lækage efter ca. 12 - 20 timer - og det gider jeg ikke have.
Ved brug af pasta, kan posen sidde mindst 2 døgn - op til 3 døgn. V har alle brug for optimal sikkerhed i dagligdagen med stomi.
Jeg håber, du finder en god løsning, der dækker dit behov.

Hilsen Henning Granslev, COPA rådgiver :)
Henning Granslev

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Hvilket mærke stomipose

Indlægaf Stomien » 27. feb 2014 11:51

Hej Bo

Jeg bruger selv et etdels system fra coloplast. de hedder sensura midi. Jeg har tidligere prøvet 2 dels, og grunden til jeg ville det var egentlig at jeg ikke skulle skifte pladen hver dag, men jeg synes jeg oplevede at der alligevel kom lidt afføring ud bag pladen og derfor skiftede jeg dem hver dag alligevel. Jeg skriver om de forskellige ting vedr det at have en stomi på www.stomien.dk her kan du læse at jeg bl.a. har rigtig god erfaring med et dels systemet, sammenholdt med en barriere ring.

Håber du finder det produkt der passer dig bedst.

God dag

Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.


Tilbage til "Ileostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster