Lyddæmpning

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Brugeravatar
Thorun
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Lyddæmpning

Indlægaf Thorun » 22. feb 2004 18:47

Jeg savner tips og tricks til hvordan man kan lyddæmpe sin ileo mest muligt.
Og jeg mener alle tips og tricks. Dvs. lige fra at holde en hånd over posen i "det uheldige øjeblik", til ændrede kostvaner.

Jeg kan nemlig ikke dæmpe lyden ret meget med min pote, når stomien prutter. Og det er meget generende da jeg er studerende på Århus Uni og ofte sidder til store forelæsninger med 3-400 til-lyttere.

HJÆLP.

Dolau
Årgang: 1976
Stomi siden: 1998
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

tips søges også af mig

Indlægaf Dolau » 26. jul 2004 01:12

Hej Thorun

Kender ingen effektiv kur/metode til at stoppe lyden, når først der er output, andet end den med krampagtigt at holde hånden eller nærmeste hårde genstand over stomien. I små forsamlinger kan jeg godt nævne stomien hvis den larmer (hvilket så gør, at jeg slipper for myoser efter at have sidet en hel aften og trykket lydene tilbage :lol:) og også gør mig mere fokuseret og afslappet resten af tiden i foramlingen. Men er jo lidt svært hvis der sidder 3-400 mennesker.

Har du fundet nogle gode tips og tricks ville det være dejligt om du skrev herinde igen.

Eller hvis andre har tips og tricks udover madvaner.

Nu larmer min stomi som regel ikke mere end som maveknurren, men i de perioder, hvor der er gang i min tarmsygdom kan det godt være pinligt meget lyd på.

Hilsner fra Dorte

j

Indlægaf j » 29. jul 2004 05:50

Hej.

Lydene kan man ofte fjerne ved ikke at spise noget med rå eller stegte løg,men i stedet for bruge røde eller forårs løg.Det udvikler ikke så meget gas .

Hilsen En anden stomist.

Hanne

pruttelyde

Indlægaf Hanne » 19. okt 2004 22:43

Hej med jer