Træt træt træt

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
lope
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. jun 2012 21:40

Træt træt træt

Indlægaf lope » 28. jun 2012 18:39

Hej

Blev opereret i 2008, og fik ileostomi, og siden da har jeg bare været sindssyg meget træt.
Er træt når jeg vågner, træt på arbejdet, tænker bare på hvornår jeg kan ligge mig ned og sove.
Og når jeg så kommer hjem, kalder sofaen bare, stort set indtil jeg går i seng...
Er der andre der har det på samme måde, og er der et eller andet mirakel middel der findes, som kan hjælpe mod den forbande træthed?

Hilsen Louise

Henning Granslev i Kolt

Re: Træt træt træt

Indlægaf Henning Granslev i Kolt » 28. jun 2012 20:25

Hej Louise.
Måske får du ikke dit B12 vitaminbehov dækket. Der er flere med ileostomi, der får B 12 tilskud ved en injektion med passende intervaller, der aftales med lægen.
Det vil helt sikert være en god ide at få målt dit B12 tal.
Desuden kan du spise almindelige vitaminpiller f. eks en Multivitamin ABCDE fra Lekaform (de er ofte på tilbud hos Føtex) og en Longo Vital classic. Jeg tager dagligt en af begge.
Hvis din afføring er meget tynd, får du ikke megen glæde af de mineraler og vitaminer, der er i kosten. Det kan også være medvirkende til øget træthed.
Får du nok væske, det er også meget vigtigt. Drik mindst 2-3 liter dagligt.
Nu et ikke pænt spørgsmål - spiser du en varieret kost? det er vigtigt for os alle. :(

Hilsen Henning Granslev, COPA rådgiver


Tilbage til "Ileostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster