Hjælp min pose går op.

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
lulupigen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. dec 2011 21:53

Hjælp min pose går op.

Indlægaf lulupigen » 30. mar 2012 15:03

Hej håber I kan hjølpe mig.

Jeg har et porbleme med at den pose ( Welland Curvex) jeg brug gå op i siden om aften eller hvis jeg sifter kl 7.00 så holder den kun til kl 14.00 slev om jeg ud over posen har vinger ( Hydro frame ) og plaster. :x :shock: :(

Er der noget jeg kan gøre, så den sider ondlig fast helle dagen?

Ehlin

Re: Hjælp min pose går op.

Indlægaf Ehlin » 30. mar 2012 16:44

Hej!
Jeg ville ikke betænke mig på,at kontakte producenten.
De har bl.a. min tidligere stomisygeplejerske ansat.
Og om nogen,vil hun kunne give dig et råd.
mvh
Ehlin

Peter Sørensen

Re: Hjælp min pose går op.

Indlægaf Peter Sørensen » 30. mar 2012 18:29

Stomiambulatorium, så kan du få en uvildig bedømmelse af om du bruger det rigtige produkt,eller skal prøve nogle andre produkter/type bandage.
Det kan være du med fordel kan anvende kombination af et dels 2 dels alt efter hvad du laver af aktiviteter.

Jeg ville kun rette henvendelse til producenten hvis det skyldes en decideret fabrikations fejl i produktet.

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: Hjælp min pose går op.

Indlægaf migo » 31. mar 2012 00:03

Som Peter skrev, prøv nogle andre produkter. Jeg har selv oplevet, da jeg prøvede en masse forskellige produkter på et tidspunkt, at nogle mærke ikke kunne blive siddende på min hud, limen var simpelthen ikke stærk nok. Nogle faldt stort set lige så hurtigt af som de blev sat på, andre var skifteklar efter få timer.

KLA199

Re: Hjælp min pose går op.

Indlægaf KLA199 » 8. apr 2012 17:14

Hej
Jeg kender problemet ud og ind . For 16 år siden fik jeg på Århus sygehuset lavet min colostomi og da der var andre problemer efter kraftoperationen som skulle laves om, samt strålebehandling var jeg nød til at blive der i 5 måneder. I den tid prøvede man en hel del forskellige posesystemer. De poser der limes direkt på huden gav mig en del problemer som du også har, desuden var de hård for huden med rødme og svien. Endelig efter måneder fik jeg det jeg bruger idag og jeg er faktisk glade for min stomi. Systemet er todelt ved at den plade som har en ring, lige som tupervare,med et stofnet limes på maven og posen klippses på. Den er i de 16 år aldrig falden af og jeg skifter pladen kun 1-2 gange om ugen som er nemmest efter brusebadet. Posen skiftes på 10 sekunder efter behov 3-4 gange om ugen. Du kan se hos "ConvaTec" under produkter den plade der heder "Combihesive Plus" og posen "Durahesive Convex" . Jeg bruger en 28/45mm. Den er 28mm i hullet og ringen er 45mm.
Skiv hvis du vil vide mere om det.
Mvh.
Klaus :)


Tilbage til "Ileostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster