Hej...
Jeg fik opereret tyktarmen ud i slutningen af Marts md. På det tidspunkt havde jeg tabt 6-7 kg og vejede så 46-47 kg. Efter jeg tog på igen, efter operationen, har min vægt ligget stabilt på de 52-53 kg som jeg også vejede inden jeg blev syg.
Men nu har jeg så været på vægten igen for et stykke tid siden og bliver ved med, at veje ca 49,3... Jeg spiser fuldstændigt som jeg plejer.. Dog gerne ting med mere fedt i, men vægten går ikke ligefrem op.
Jeg ved godt i ikke er læger, men er det ok, at jeg har tabt mig sådan, og er der andre der har oplevet det?!
? til vægt
-
Peter Sørensen
Re: ? til vægt
Hej
jeg tror bare din krop har fundet et nyt vægtleje,når man først er restitueret ovenpå operationerne får de fleste et øget aktivitets niveau, og med tyktarmen fjernet optager man ernæringen anderledes.
Lægerne siger at man skal regne med ca 6 måneder før tarmen og fordøjelsen er faldet helt på plads efter større operationer, så det passer vel egentligt meget godt.
Hvis du gerne vil tage på, så prøv at google energitung kost, så er der mange forslag.
men hvis du føler dig utryg så tag en snak med lægen
jeg tror bare din krop har fundet et nyt vægtleje,når man først er restitueret ovenpå operationerne får de fleste et øget aktivitets niveau, og med tyktarmen fjernet optager man ernæringen anderledes.
Lægerne siger at man skal regne med ca 6 måneder før tarmen og fordøjelsen er faldet helt på plads efter større operationer, så det passer vel egentligt meget godt.
Hvis du gerne vil tage på, så prøv at google energitung kost, så er der mange forslag.
men hvis du føler dig utryg så tag en snak med lægen
Tak for dit svar Peter 
Du har ret i det nok er fordi jeg optager ernæringen anderledes så, men er det ikke underligt det først sker nu så (at min vægt har fundet nyt vægtleje).
Hvad mener du med øget aktivitets niveau? Altså i forhold til aktivitets niveauet lige efter operationen eller?
Du har ret i det nok er fordi jeg optager ernæringen anderledes så, men er det ikke underligt det først sker nu så (at min vægt har fundet nyt vægtleje).
Hvad mener du med øget aktivitets niveau? Altså i forhold til aktivitets niveauet lige efter operationen eller?
-
Peter Sørensen
Hej Ginger
Jeg mener, rigtig mange bliver mere fysisk aktive og øger forbrændingen,når først sygdommen med eventuel medicinering ophører.
Jeg mener, rigtig mange bliver mere fysisk aktive og øger forbrændingen,når først sygdommen med eventuel medicinering ophører.
Okay,jeg har godt nok ikke ret meget energi mere plus jeg er meget uoplagt det meste af tiden! Men jeg er også mor til en lille en, plus jeg tror jeg mangler vitaminer, men skal til lægen og have tjekket det på fredag