Hej. Jeg kom bare lige på besøg.
Har gode erfaringer med at bruge "mormor-underbukser" og så lade posen være deri. Så løsner den sig ikke i toppen fordi den bliver trukket i...
Af bukser skal det helst være nogen som går OP over stomien+pladen... Det kan være svært at finde, for tit har bukser med at "rive"pladen løs i toppen, eller trykke ind på midten... Ikke rart.. Jeg har mange bukser som jeg har købt et nummer for stort (for at de ikke sidder for stramt), for så at finde ud af at de trækker pladen løs... Er lidt kraftig (tyk) så køber mit tøj i H&Ms BiB afdeling... Der er der ingen lavtaljede bukser

Et tip er at gå i prøverum mens der er fylde i posen (IKKE fyldt, men at der er lidt i)... På den måde ved man hvordan de vil sidde og hvordan det ses med posen...
Jeg har som regel altid en t-shirt/trøje ud over mine bukser for at skjule de værste "buler" fra posen... Er ikke synderlig vild med graviditetstøj, da de tit er i et snit der viser ens former frem og derved fremhæver posens facon... Ikke at jeg skammer mig over den, men gider ikke direkte reklamere med at jeg har en stomi...

Det med afføringstrang kender jeg... Jeg har stadig (efter 8 år) tendens til en smule betændelse i endetarmen. Dette gør at den stadig danner puds en gang imellem... Et godt råd er at "slappe af" en-to gange om dagen mens man sidder på toilettet og lade det i tarmen løbe ud... Da jeg lige var blevet opereret "glemte" de at sige at endetarmen stadig kan være aktiv og jeg var derfor meget bange for om der var noget galt... Så det er godt at du har fået det tjekket!! Håber de kan få det hul du har lukket! Det er ikke meningen man skal gå rundt og have ondt.
Det med vægten kender jeg ikke noget til.. efter jeg har fået barn har jeg svinget meget og er nu endt på en vægt 20 kg over den jeg havde da jeg fik anlagt stomi... ØV bøv...
Håber du finder noget tøj du kan være tilpas i!
VH
qvinde-27