Jeg har haft lidt det samme forløb som Belle... Det var blot lidt mere intensivt, da jeg kun havde haft CU i et år, før operationen var sidste udvej. Jeg blev opereret 23. dec. '05 (skøn jul - kan ikke huske så meget af den

) og har nu en ileostomi.
Jeg er 24 år og lever fint med min stomi. Selvom det var svært at acceptere og vænne sig til i starten, har jeg indset hvordan den bare har givet mig mit liv tilbage. Både min kæreste og familie er lykkelige over operationen, da de siger, at jeg er blevet mig selv igen, som jeg ikke har været de sidste halve år...
Derfor har det hjulpet mig meget at se min stomi som en hjælp til et bedre liv. Den er en løsning, der gør, at jeg nu kan gøre alle de ting, som jeg ikke kunne før grundet min sygdom.
Jeg har også haft det lidt svært ved at min stomi sidder oppe ved siden af navlen, og derfor over bukse-kanten, da jeg synes at man sagtens kunne se posen igennem mine trøjer.. Men nej - med lidt snilde kan man sagtens sætte posen sådan, at den ikke kan ses...
Håber det kan hjælpe - for dit liv slutter ikke med en stomi. for mange (og måske også dig) bliver livet blot bedre!