Væsketab...?

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Væsketab...?

Indlægaf Tinna » 23. maj 2008 10:37

Hejsa...

Jeg er som så mange andre blevet fanget i den strejke som er på hospitalerne.
Jeg havde efter 1½ måned fået dem til at fremskynde min tid på hospitalet til 7 maj. Dagen før min aftale aflyser de den med beklagelsen af at de strejker. Men skriver så at hvis jeg bliver dårlig kan jeg kontakte dem eller egen læge.

???
Ja undskyld mig, men hvad fanden tror de de laver?
Jeg har brugt 1½ måned på at få dem til at fremskynde tiden...
Jeg har aldrig brokket mig uden at der virkeligt var noget i vejen.
Men de holder bare på at min tal er ok, men hvad hjælper det når jeg er utilpas?
Det kan da ikke passe at jeg bare skal finde mig i at være utilpas i flere måneder før de gør noget?

Jeg har i perioder svært ved at spise, har følelsen af at maven ikke rigtigt kan fordøje maden, spiser mindre end jeg plejer. Jeg har haft en mindre periode hvor jeg har tabt mig, men det har jeg nu fået styr på.
Min mave er træg (lidt for fast) men føler at jeg skal vælge imellem at spise eller drikke nok. Min hud tørre ud jeg bruger groft sagt aldrig creme men nu er jeg nød til at smøre mig 2 - 4 gange dagligt, jeg har tørre læber. Og min koncentration samt hukommelse... hmmm

Hvad mener i?
Kan det passe?

Har tænkt lidt på om Revolyt måske kan sætte kroppen lidt tilbage i balance... men kender det ikke rigtigt andet end at det skulle hjælpe på balancen i kroppen...
Tinna

Peter Sørensen

væske

Indlægaf Peter Sørensen » 23. maj 2008 10:59

Hej Tinna

Op til din læge, :( eller afdelingen og få taget en blodprøve der kan vise hvor dehydreret du er, det er ikke noget at spøge med.
Din tørre hud og de andre symptomer er tegn på, at du er i voldsomt væskeunderskud.

Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 23. maj 2008 11:23

Hej Peter

Ja men jeg har lige fået min læge til at tjekke væsketallene og han siger de er ok, så ved ikke helt hvad jeg skal tro, synes bare ikke helt dette kan passe. Der må da være en grund til jeg har det sådan.
Tinna

Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Louise PT » 23. maj 2008 14:14

Hej Tinna,

Revolyt er ganske rigtigt super godt ved væskeunderskud. Kog en liter vand, afkøl den i køleskabet og hæld et brev revolyt i. Drik altid revolytten kold, da den ellers smager forfærdeligt!

Revolyt kan købes i håndkøb på apotekerne. Har altid nogle breve revolyt stående just in case. Skal også have nogle breve med på sommerferie :-)

Håber at de kan hjælpe dig.

Hilsen Louise

Tilbage til "Ileostomi"