Av av min stomi
-
- Årgang: 1985
- Stomi siden: 2006
- Geografisk sted: Thisted
- Kontakt:
Av av min stomi
Er der nogen der har prøvet at vågne op en morgen og pladen har skåret sig ca. en havl centimet ind i stomien???
Mette Kristensen
-
- Årgang: 1957
- Geografisk sted: Århus
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
stil krav
Hej Mette
Nej det er ikke særligt optimalt,
hvis pladen gnaver på stomien, skal skabelonen man klipper efter ændres og det er svært at måle og tegne op alene.
Har de så hjulpet dig med det i Aalborg, hvor de sagde at hullet var for lille.
Ellers bliver du nødt til at slå lidt i bordet og få hjælp til at lave en ordentlig skabelon.
Nej det er ikke særligt optimalt,
hvis pladen gnaver på stomien, skal skabelonen man klipper efter ændres og det er svært at måle og tegne op alene.
Har de så hjulpet dig med det i Aalborg, hvor de sagde at hullet var for lille.
Ellers bliver du nødt til at slå lidt i bordet og få hjælp til at lave en ordentlig skabelon.
pladen
Hej Mette,jeg har også prøvet at pladen har gnavet i stomien,av av!
Jeg kan den dag i dag ikke ha når pladen rør min stomi...man siger stomien er følelsesløs men ikke min...det gør ondt når den rør.
Min stomi er hele tiden forskellig i størrelsen...så er den stor og så lille alt efter som den arbejder.Derfor kan jeg ikke bare klippe et hul.....
Men har fundet løsningen,som måske også kan hjælpe dig.
Jeg har en eaking ring på først og derefter pladen,som er klippet efter når min stomi fylder mest i omkreds.Når så den trækker sig sammen,så dækker eakingringen jo rundt om,så der ikke kommer stærke sager på huden.
Det fungerer ganske fint,måske kan du bruge ideen.
Jeg kan den dag i dag ikke ha når pladen rør min stomi...man siger stomien er følelsesløs men ikke min...det gør ondt når den rør.
Min stomi er hele tiden forskellig i størrelsen...så er den stor og så lille alt efter som den arbejder.Derfor kan jeg ikke bare klippe et hul.....
Men har fundet løsningen,som måske også kan hjælpe dig.
Jeg har en eaking ring på først og derefter pladen,som er klippet efter når min stomi fylder mest i omkreds.Når så den trækker sig sammen,så dækker eakingringen jo rundt om,så der ikke kommer stærke sager på huden.
Det fungerer ganske fint,måske kan du bruge ideen.
-
- Kontakt:
De har hjulpet mig i aalborg, for hun sagde nemlig også at det var meget svært at lave en skabelon selv..
Det er nok det der har været mit problem, for jeg har jo bare rettet til på den skabelon jeg fik efter operationen.. Forstand på det har jeg jo ikke meget af...
Jeg synes bare det er for dårlig at man kan have et stomiamb. og så kan de ikke hjælpe ordentlig...
Det er nok det der har været mit problem, for jeg har jo bare rettet til på den skabelon jeg fik efter operationen.. Forstand på det har jeg jo ikke meget af...
Jeg synes bare det er for dårlig at man kan have et stomiamb. og så kan de ikke hjælpe ordentlig...
Mette Kristensen