GN skrev:Hej Lars,ja du har da prøvet dit,ka jeg se.
Håber du er blevet glad for din stomi.Men hvorfor frygte fjernelse at pouchen,er det en stor operation?
Jeg har også cu,men valgte pouchen fra, fra start.
Hvad er din erfaring med at blive opereret i samme ar flere gange?
Hvor mange gange er du blevet opereret for fistler og bylder?
Sidder du normalt i dag uden gener?
Jeg troede faktisk,det mest var dem med mc,der lider af bylder og fistler.
Hilsen Gn

Hej GN
Jeg ved ikke om jeg ligefrem er glad for min stomi, men synes at jeg har lært at leve med den. Lægen siger, at fjernelse af pouchen er en operation som kan sammenlignes med operationen, da jeg fik lavet dén. Denne gang kan jeg bare ikke sidde et stykke tid efter. Frygter også, at lægen skønner at det er nødvendigt at benytte en muskel fra låret. Hører gerne andres erfaringer med denne type operation...
Jeg fortryder ikke, at jeg har haft en pouch - men havde selvfølgelig håbet, at jeg kunne have den i længere tid. Anser mig selv for helbredt for CU - har jo ikke tarmen længere.
Jeg har ikke haft problemer ved, at blive opereret i samme ar flere gange. Heler pænt op. Men er ked af mine ar på ryggen, som jeg fik da jeg var i behandling med Prednisolon (binyrebarkhomon). Det er virkelig nogle grimme ar, som jeg fik som bivirkning ved de højer doser.
Har ikke tal på hvor mangenge gange jeg er blevet opereret for bylder/fistler - det er virkelig mange gange. Fik snor igennem to fistler. Gav det mange chancer, men til sidst var der ikke nogen udvej end stomi. Sidder faktisk helt normalt (næsten), rykker måske en anelse over på den ene balde - men det tror jeg faktisk, at jeg altid har gjort.

Håber ikke, at jeg får problemer med at sidde efter næste operation.
Jeg er flere gange blevet undersøgt for MC, men har ikke sygdommen. Fik også, at vide at det tit er MC-patienter som døjer med bylder og fistler. Men jeg skulle vel bare være uheldig.
Lever lidt efter: "Hvad der ikke slår os ihjel - gør os stærkere..."