Jeg fik allerede i går 2 dage efter samtalen med lægen tilsendt en tid til koloskopi d.29/9 så det var jo hurtigt. De havde sendt vejledning med til undersøgelsen og også kvalmestillende piller samt det væske man skal drikke til at få renset ud i tarmsystemet. Men jeg tænkte jo straks at det jo måtte være en fejl da min tyktarm jo ikke får nogen glæde af det, så jeg ringer jo til sygehuset i dag og spørger til det. Den sygeplejerske jeg kom til at snakke med sagde at jeg jo så nok skulle have et klyx i stedet. Jeg spurgte så til det med kosten inden undersøgelsen hvor der står at man ikke må spise kerner, vindruer og tomater en uge inden undersøgelsen og kun flydende kost dagen inden. Men så kom chokket jo. Hun sagde at det skulle jeg da muligvis gøre og også drikke det udrensende, da man også kunne finde på at føre kikkerten ind i stomien
Er der andre der har prøvet det? Det er virkelig bare en tanke jeg ikke kan kapere i mit hoved.
Vi aftalte dog at hun skulle snakke med lægen og så skal jeg komme forbi afdelingen på mandag og hente klyxen, hvor jeg også ville få svar på hvad der helt præcis skal ske. Så måske jeg bare tager sorgerne lidt på forskud.
Mette