Kære Alle
Vil høre om I kan hjælpe min bedre halvdel.
Han fik lagt sin kolostomi tilbage i marts måned 2010 og lagt sin ileostomi tilbage i maj 2010.
Det har gået fint, men her de sidste par måneder har han haft svært ved at holde på afføringen. Lige pludselig skal han bare på toilet, og er der ikke lige et toilet i nærheden, så går det galt og det kommer bare. Er der nogen herinde der har erfaring med dette og har nogen gode råd?
Han har taget rigtig meget på efter at han har fået lagt stomi tilbage, det går bare rigtig stærkt med vægtstigningen. vi har tænkt om operationerne kan og sygdommen, kan have påvirket stofskiftet?
Er der nogen der har erfaring med dette?
Kærlig hilsen
Vivi
vægtstigning og svært ved at holde på afføringen
Re: vægtstigning og svært ved at holde på afføringen
Hej Vivi
Operationerne i sig selv påvirker ikke stofskiftet, men sygdom i tarmen og ileostomi gør at man optager mindre fra føden, samtidig giver langvarig sygdom og spekulationer ofte appetitløshed.
jeg syntes i skal vende afførings problemerne med lægen, og evt. få nogle øvelser til at styrke bækkenbund og lukkemuskel.
jeg syntes det er gået lang tid efter tilbagelægningen , hvis der skulle være en sammenhæng der.
Operationerne i sig selv påvirker ikke stofskiftet, men sygdom i tarmen og ileostomi gør at man optager mindre fra føden, samtidig giver langvarig sygdom og spekulationer ofte appetitløshed.
jeg syntes i skal vende afførings problemerne med lægen, og evt. få nogle øvelser til at styrke bækkenbund og lukkemuskel.
jeg syntes det er gået lang tid efter tilbagelægningen , hvis der skulle være en sammenhæng der.