Jeg fik den 6. september fjernet tyktarmen og anlagt ileostomi efter at have haft CU i ca. 3 år med konstant udbrud.
Operationen gik over al forventning og jeg har været meget fortrøstningsfuld.
Desværre har den læge der operedere mig sjusket og har lukket mig skævt i det snit under maven hvor tarmen blev taget ud. Konsekvensen er, at det stadig ikke er groet rigtig sammen..mangler stadig godt to centimeter af det yderste lag hud
Nu er jeg så begyndt at bløde fra endetarmen igen, og får prednisolon stikpiller for at stoppe det. I starten skulle jeg af med noget vandtyndt ca. hver anden dag, hvilket var helt fint sagde lægerne. Men nu er det hver dag, nogen gange flere gange. Ca. 3-4 gange om ugen er der også frisk rødt blod
Åh det er bare så træls, og jeg kan mærke at jeg skal virkelig holde fast i de gode ting der trods alt er ved stomien, for ikke at blive rigtig ked af det nu...... Det var ikke lige det jeg drømte om.
Har andre erfaringer med udbrudi den rest af endetarm der er tilbage, og hvordan blev det behandlet. Jeg er IKKE begejstret for prednisolon, og vil IKKE have det i længere tid.
Karina