Jeg er 21 år, har CU, og har permanent ileostomi, efter en mislykket pouchoperation ..
Jeg har skrevet herinde på et tidspunkt, fordi jeg har et meget smertefuldt sår efter rectumamputation, og som ikke vil hele - nu er det 2 år siden operationen..
Jeg er indlagt på Epilepsihospitalet i øjeblikket, det har jeg været over 2 mdr nu, og her har jeg en læge, hvor der stort set intet samarbejde er - jeg accepterer ikke at blive behandlet som et lille pattebarn, og ikke blive inddraget i de beslutniger der tages.. Og når det sker, så siger jeg noget til dem, og kan også godt finde på at skælde ud, men jeg synes så også det er i orden og at de gerne må vide, jeg ikke syntes det er i orden - men de er vist ikke vant til genmæle, og det er nok det der er deres problemet.
Mine spørgsmål er så: Til jer der har fået fjernet endetarmen
- bliver man nogensinde 100% hel dernede ???
- Hvis der er, eller har været et grimt væskende sår, både i kortede og længere periode, vil det så nogensinde stoppe med at væske ???
Det er fordi, at den læge jeg har her, hun bliver ved med at sige til mig der ikke er noget sår mere, hvilket jeg ikke kan tro på, for det væsker virkelig meget derfra, lugter og snasker...
Hun siger så, at det vil det gøre resten af mit liv, selvom der ingen forbindelse til tarmen er - jeg kan bare ikke forstå hvis det skulle være rigtigt, for det er ALDRIG noget jeg har hørt noget om, eller har fået fortalt..
Og jeg tvivler også på jeg vil have de smerter, hvis ikke der var noget der...
Ved jeg er meget psykisk påvirket, og at det i sig selv kan gøre en smerteoplevelse kraftigere, men jeg tror ikke 100% det kun sidder i øverste etage - og da hun kiggede første gang, sagde hun selv, at der var et sår, som er et par cm dybt..
Håber der er nogen som kan hjælpe, jeg er meget frustreret....og virkelig træt af det hele og alting.
Hilsen Cilla 1989