Hej alle herinde...
Jeg fik i tirsdags lagt min ileostomi tilbage på vejle sygehus, (skal lige siges at jeg kun mangler ca. 5 af min endetarm..) jeg kunne ikke få gang i maven efter operationen, men torsdag eftermiddag gav de mig et lavment og så kom der gang i maven..
Fredag blev jeg udskrevet og da jeg kom hjem var jeg lige på toilet et par gange, det var ikke tynd afføring men hellere ikke sådan helt fast...
Lørdag aften havde jeg rigtig mange smerter i maven og var meget oppustet, og der havde jeg så hellere ikke været på toilet siden fredag middag.. Jeg fik et lavment af lægevagten og kom på toilet og i går søndag var der igen stop i afføringen, jeg tog et lavment her tidligt mandag morgen og så kom der gang i det, har nu meget hård afføring og har ikke været på mere end en gang efter jeg tog lavmentet...
I de brochure jeg har fået fra sygehuset står der kun hvad man kan gøre hvis man har tynd afføring... men hvad søren kan jeg gøre for og komme nemmere af med det... skal lige siges at jeg drikker rigeligt med væske og bevæger mig så meget det er muligt.. Jeg spiser dog ikke ret meget endnu, da jeg får kvalme. men lidt youghurt kommer der da ned en gang imellem...
håber nogen kan give mig et godt råd...
kærlig hilsen Lisbeth
Efter tilbagelægning... please hjælp mig...
-
Peter Sørensen
Re: Efter tilbagelægning... please hjælp mig...
Hej Lisbeth
Væske og bevægelse er opfyldt, så du skal over i brød med fibre , HUSK ,havregrød for at smøre tarmen.
Spis lidt af gangen og tal evt. med lægen, hvis du bliver ved at være kvalm.
Det kan godt tage tid at få tarmen i gang igen, efter stomilukning, den smertestillende medicin og det muskelafslappende man får under operationen ,påvirker tarmens bevægelser.
God bedring
Væske og bevægelse er opfyldt, så du skal over i brød med fibre , HUSK ,havregrød for at smøre tarmen.
Spis lidt af gangen og tal evt. med lægen, hvis du bliver ved at være kvalm.
Det kan godt tage tid at få tarmen i gang igen, efter stomilukning, den smertestillende medicin og det muskelafslappende man får under operationen ,påvirker tarmens bevægelser.
God bedring