Er det mon luft ?

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
mijanne
Årgang: 1969
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Billund kommune

Er det mon luft ?

Indlægaf mijanne » 22. okt 2009 23:07

Jeg har lige været ramt af en maveforkølelse, har en ileostomi og under forkølelsen og nu her bagefter
har jeg smerter ved halebenet og opefter når jeg sidder eller sætter mig ned.... :? Er det luft i tarmene der gør ondt ? Jeg har jo ingen forbindelse til enden dernede, :?: så synes det er mærkeligt det smerter at sidde ned. Er der andre med ileostomi der kender den fornemmelse eller ved hvad det er ? Har før haft det i et par dage hvorefter det er gået væk igen, men ikke fundet ud af hvad det kom af.

mvh. Mijanne.

Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

Re: Er det mon luft ?

Indlægaf Louise PT » 23. okt 2009 12:45

Hej Mijanne,

Jeg kan også svagt huske sådanne smerter, som kom en gang imellem dengang jeg havde ileostomi. Tror de gik væk af sig selv, jeg blev ihvertfald ikke behandlet for dem. Tror ikke det er farligt, men ubehageligt - ja! Men du kan jo spørge stomisygeplejersken om det, de har altid tid og ret tit et godt svar.

Hilsen Louise

Peter Sørensen

Re: Er det mon luft ?

Indlægaf Peter Sørensen » 23. okt 2009 15:03

Hej Mijanne

Det kan også være reaktion fra din endetarms stump ,hvis du stadig har den.
Så det er en god ide at få en tid ved lægen /eller stomi amb. for at få kigget på det.

Tilbage til "Ileostomi"