Oppustethed - tarmbøvl.. hva er det - kender du det.?

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
brianh
Geografisk sted: københavn amager

Oppustethed - tarmbøvl.. hva er det - kender du det.?

Indlægaf brianh » 22. jul 2009 11:12

Hej alle
Jeg er ude i nogle ting jeg ikke har prøvet før!
Jeg er temmelig oppustet og udspillet og har haft disse problemer i ugevis. Jeg har ondt centreret omkring stomien i perioder - en stikkende følselse med lidt kvalme i perioder. Jeg har det ubehageligt og ikke rigtigt lyst til mad, men Jeg har ikke feber og der er gang i stomien med output.
Det føles som om det går " til møde" dernede. Det føles ikke som tarmstop - de kolik smerter er det langt fra!:)
Jeg har, måske, over en periode haft let vægtforøgelse men ikke mange kilo.
Kan dette være en let form for tarmslyng? en krølle på tarmen , noget andet? Min egen kur er pt motion, vand vand og vand.
Men det ser ikke ud til at forsvinde.
Er der nogle der kender dette , har råd og vejledning, kommentarer.?
Mange Sommerhilsner
Brian

Peter Sørensen

Re: Oppustethed - tarmbøvl.. hva er det - kender du det.?

Indlægaf Peter Sørensen » 22. jul 2009 13:19

Hej Brian

Jeg tror at du kan have en forsnævring /sammenvoksning, enten lige under hullet i bugvæggen, hvor stomien er placeret, eller lidt inde, hvor luft har svært ved at passere.

Der kan godt samle sig en del luft, der giver smerter fordi tarmen og maven udspiles, motion er en god måde til at få tambevægelserne igang så det kan passere, men jeg syntes når du har oplevet det over længere tid, er noget du skal snakke med en læge om.

Tilbage til "Ileostomi"