Tove er kommet hjem og overført til daghospital, fik væske torsdag. Fra formiddagen lørdag begyndte Tove at få smerter over skamben og under stomien.
Det fortog sig hen under aftenen.
Her til morgen da plade og pose skulle skiftes, kom der blod ud af stomien, ikke i store mængder med alligevel nok til at posen fik noget blod ned,
Har andre oplevet det.
Jørgen
Blod fra stomi
-
karinaa
Re: Blod fra stomi
Hej
Jeg har ikke oplevet det, men ved at man skal reagere på det og søge læge, så det har i vel også gjort!? Synd at høre der er så mange komplikationer i jeres liv, ved hvor hårdt det tager på en og godt hun har dig til at kæmpe. Jeg er blevet fejlopereret og ved hvor vigtigt det er at andre tager kampen for en når man selv prøver at komme oven på igen. Held og lykke.
karina
Jeg har ikke oplevet det, men ved at man skal reagere på det og søge læge, så det har i vel også gjort!? Synd at høre der er så mange komplikationer i jeres liv, ved hvor hårdt det tager på en og godt hun har dig til at kæmpe. Jeg er blevet fejlopereret og ved hvor vigtigt det er at andre tager kampen for en når man selv prøver at komme oven på igen. Held og lykke.
karina
Re: Blod fra stomi
Tak for svaret og det var også min mening, men det var mig der her til morgen skiftede pladen, vi skulle prøve en ny og desværre er det sådan at Tove har tabt sig ret meget siden jan - forstoppelsen gav hende yderligere 5 kilo - og hendes hud "hænger" ned over stomien, så jeg har nok presset for hårdt da jeg satte den nye ovale plade på og senere klikposen. Engang i mellem er de klikposer meget svære at få på og jeg er åbenbart for brutal, som jeg også kan være overfor personalet på sygehuset. Jeg tror jeg næste gan vil prøve at smøre lidt vaseline på klikposerne
I hvertfald har vi lige prøvet at tømme i et bæger og outputtet så normalt ud dog med en svag gullig farve.
Så vi holder øje med det resten af dagen og i morgen skal Tove til væske på sygehuset.
Jørgen
I hvertfald har vi lige prøvet at tømme i et bæger og outputtet så normalt ud dog med en svag gullig farve.
Så vi holder øje med det resten af dagen og i morgen skal Tove til væske på sygehuset.
Jørgen