meget meget tyndt output
-
Kimmie
- Årgang: 1987
- Stomi siden: 2003
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
meget meget tyndt output
Hvad gør i når det der kommer ud af stomien er ligesom vand? Jeg bliver nemlig rigtig svimmel og dårlig, når det er så tyndt, og nogengange bliver posen (en maxipose) helt fyldt 2 gange på bare en halv time.. Kender i nogle gode råd, for at det kan blive lidt tykkere? Pladen på mig har nemlig også en tendens til at gå fra, når det er så tyndt. mvh kimmie. og på forhånd tak.. 
Kimmie 
-
Peter Sørensen
Hej Kimmie
Det lyder som diarre, når det er så vandigt.
når du bliver svimmel er det fordi du mister for meget væske, der kan du købe revolyt eller salttabletter på apoteket for at binde væsken.
Forsøg med bananer, ris, rå/revne æbler/gulerødder, kartoffelmos, grød, tvebakker og ristet brød. Mange tror, at man ved diarré bør mindske væskemængden, men det forholder sig modsat. Man taber megen væske ved diarré og skal derfor drikke mere end sædvanligt. Prøv f.eks. bouillon (indeholder natrium), kirsebærsaft (indeholder kalium), te med sukker og rismelsvælling med lidt salt.
Hvis det varer mere end et døgn, så tal med lægen, om du kan anvende imodium.
Det lyder som diarre, når det er så vandigt.
når du bliver svimmel er det fordi du mister for meget væske, der kan du købe revolyt eller salttabletter på apoteket for at binde væsken.
Forsøg med bananer, ris, rå/revne æbler/gulerødder, kartoffelmos, grød, tvebakker og ristet brød. Mange tror, at man ved diarré bør mindske væskemængden, men det forholder sig modsat. Man taber megen væske ved diarré og skal derfor drikke mere end sædvanligt. Prøv f.eks. bouillon (indeholder natrium), kirsebærsaft (indeholder kalium), te med sukker og rismelsvælling med lidt salt.
Hvis det varer mere end et døgn, så tal med lægen, om du kan anvende imodium.
Hej,
Jeg vil bare lige tilføje, at du skal passe på med revne rå gulerødder (jeg fik et meget smertefuldt og langvarigt stop pga. for mange gulerødder
)
Jeg fik også et tip om det var godt at drikke æblejuice, da der skulle være kalium i (tror jeg).
Endelig kan jeg anbefale HUSK, der samler aff. (ved ikke om du lige skal vende det med lægen først... Jeg brugte det nu bare uden at spørge om lov)
God bedring,
Hilsen Louise
Jeg vil bare lige tilføje, at du skal passe på med revne rå gulerødder (jeg fik et meget smertefuldt og langvarigt stop pga. for mange gulerødder
Jeg fik også et tip om det var godt at drikke æblejuice, da der skulle være kalium i (tror jeg).
Endelig kan jeg anbefale HUSK, der samler aff. (ved ikke om du lige skal vende det med lægen først... Jeg brugte det nu bare uden at spørge om lov)
God bedring,
Hilsen Louise
- Thorun
- Årgang: 1978
- Stomi siden: 2003
- Geografisk sted: Jelling
- Kontakt:
Re: meget meget tyndt output
Jeg har selv oplevet et vandtyndt output i de sidste 6 mdr. Men for nyligt fik jeg konstateret et nyt udbrud af Crohn'en og er nu i Remicade-behandling. Efter behandlingen startede, blev mit output en smule mere grødet end før. Så tyndt output kan måske også tyde på svag aktivitet i sygdommen?