Svedeture

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
brianh
Geografisk sted: københavn amager

Svedeture

Indlægaf brianh » 15. okt 2007 13:13

Hej
Jeg er "ny" her i forummet. Dvs jeg har været herinde ofte og fået gode råd om en masse men har aldrig rigtigt taget mig sammen til at skrive kommentarer eller andet. Men idag skal det være!.
Jeg har fået anlagt en iliostomi i sommeren 2006 meget mod min vilje i forbindelse med en operation af et fremfald af min endetarm. Operationen gik galt da syningen sprang op og jeg fik en masse blod i bughulen. Blev hastet på operationsbordet da jeg var ved at dø og man anlagde en midlertidig stomi mens rectum helede.
Nå.... det er en meget længere historie som jeg vil skrive om når jeg præsenterer mig andetsted i forummet senere.
Mit spørgsmål til alle er..
Siden 2006 har jeg med jævne mellemrum og især den seneste tid lagt mærke til at jeg får de mest ukontrollerbare svedeture. Jeg er lige kommet fhjem fra 4 dage i london og jeg har svedt fuldstændig vildt.
Ikke kun i pressede situationen fx ved security i lufthavnen hvor jeg virkelig var nervøs.
Svedeture er det nået andre oplever ? Er der relation iftstomien eller handler det her om noget tredie som jeg i virkeligheden skal tale med min læge om.? Jeg driller tit min kæreste med at hun nærmere sig overgangsalderen når sveden pibler frem..
Hmm i de her dage er det mig der drilles :lol:!

Peter Sørensen

svedeture

Indlægaf Peter Sørensen » 15. okt 2007 16:00

Hej Brian

Velkommen til i forummet :D

svedeturene kender jeg godt til ,specielt plaget i år, jeg har talt med min læge omkring det, og der kan være flere årsager, hvoraf ingen kan forbindes med at have stomi.

Så mit bedste råd er at blive checket hos lægen, det skal jeg selv :)

Så kan vi altid udveksle årsager senere, min kone påstår også at det er overgangsalder. :wink:

Jeg tor nu selv det hænger sammen med at have lagt smøgerne og taget 4 kilo på, men nu må vi se.

Peter Sørensen

andropause (mandens overgangsalder)

Indlægaf Peter Sørensen » 15. okt 2007 18:03

CITAT Mænd kommer også i overgangsalderen
Svedeture, rødmen og hormonmangel er ikke kun forbeholdt kvinder
og selvom mange læger stadig ikke mener, at fænomenet eksisterer,
så er behandlingen en realitet.

Der er faktisk en del teorier, prøv at søg på Andrologi og andropause
så er der en livlig debat.

jeg vil ikke gøre mig til dommer over det, men kan se at der er læger der i dag mener det findes f.eks her http://www.ciconia.dk/sw3974.asp

Tilbage til "Ileostomi"