Anbefal et godt sygehus...

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
KC
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Anbefal et godt sygehus...

Indlægaf KC » 12. okt 2007 22:06

Hejsa..
Jeg står over for at skulle flytte til Brædstrup ca.20 km fra Horsens..
Nogle der kan anbefale feks Horsens eller Aarhus sygehus feks eller andre??
Jeg er ileostomist gennem 3 år og har hele tiden kommet på rigshospitalet,men synes godt nok det er langt at tage....... :?

Mikkel Saugmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 12. okt 2007 22:29

Kan kun Anbefale Århus Amtssygehus Tage Hansens Gade :)

Jeg har været ovenud lykkelig for de mennesker der har plejet mig, bare har været de bedste man kunne ønske sig! og specielt min Læge Karsten Kragelund, kan ikke roses nok! Han er simpelthen den største spøgefugl og bedste læge nogensinde hehe.

GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 12. okt 2007 22:48

Hejsa KC. Jeg bor i Horsens, har haft MC siden 94 og har haft min behandling der i alle årene. Siden 2004 har jeg også haft noget af min behandling i Århus på tage hansens gade.
Personlig synes jeg bedst om Horsens syghus, synes det er lidt stressende i Århus, må jeg sige. :D Måske også fordi jeg har haft min behandling der længst og kender personalet, lidt for godt til mit andet hjem sommetider. :D
Jeg har rigtig dygtige læger begge steder. I Horsens har jeg Erik Steen som kirurg, kan varmt anbefales, hvis du skal have sådan en. Han er en rigtig dygtig læge og en rar mand med en stor tålmodighed.
I århus har jeg Steen Buntzen, han er en rigtig dygtig læge, dog knap så tålmodig i min verden, men han kan varmt anbefales.
Der er så vidt jeg ved kun 2 medicinske læger i Horsens, jeg får ikke medicin mere, så ser ikke så ofte min igen. Men jeg har overlægen Thomas Møller, han er også en rigtig rar og dygtig læge.
Vejle skulle ifølge min kammerat med MC også var et godt sted, at have sin behandling. Han har sin der i stedet for Horsens, fordi Horsens syghus på et tidspunkt var uden medicinsk læge, så folk fik flyttet sin behandling.
Jeg flyttede dog ingen steder selv, jeg blev under min kirurgs vinger. :D
Århus kan nogle ting bla. behandle fistler, derfor har jeg noget af min behandling der. De fjerner endetarme og laver poucher.
Stomi sygeplejesken på Horsens sygehus er rigtig sød, hende har jeg haft stor glæde af. Hun er rigtig god til, bla. at trække i nogle tråde, hvis noget haster lidt. :D
Kender ikke dem i Århus.
Jeg er opereret 5 gange i Horsens og 1 gang i Århus i maven. En del mindre operationer begge steder.
Håber du finder et syghus, du bliver glad for.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

KC
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Sygehus valg..

Indlægaf KC » 13. okt 2007 15:11

Tusind tak for jeres svar....
Jeg har det bedst med et hospital hvor jeg føler mig 100% tryg og især en stomi sygeplejerske som er rigtig sød da jeg i starten af mit "nye Liv" havde mange problemer med lækage og var helt nede i kul kælderen :cry:
Det var nogle hårde år men med hjælp fra rigshospitalet og en rigtig sød stomi sygeplejerske,kæreste og familie så klarede jeg mig igennem og har det godt nu... Men tanken om at flytte så langt væk fra alt det kendte og både skulle skifte det ene og det andet,ja det er altså meget grænse overskridende :shock:
Og især fordi jeg stort set ingen mennesker kender i Brædstrup og omegn....
Hører gerne mere hvis nogle har kommentarer......

Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

Horsens sygehus

Indlægaf Louise PT » 14. okt 2007 11:50

Hejsa,

Jeg kan varmt anbefale Horsens sygehus. Stomisygeplejersken er helt fantastisk! Jeg fik lavet min ileostomi på Horsens sygehus, og har kun været tilfreds med forløbet (trods vanskeligheder med arret og diverse). Stomisygeplejerske kan rigtig nok trække i nogle tråde, og hun har altid tid til at man kan komme forbi! Hun har været en kæmpe kæmpe støtte for mig i min første tid som stomist.

Stomisygeplejerskerne på Århus THG er da også vældige søde (der er to). Specielt hende der hedder Lotte er super dygtig og sød at snakke med. Har mest haft med hende at gøre på THG, men der er også en anden stomisygeplejerske på THG, som jeg personligt ikke er så voldsom glad for. Føler ikke, at hun er så sikker i det hun siger og gør, men det er nok bare mig..

Jeg skal have lavet en pouch på THG i december, så kan komme med mine anbefalinger derfra efter den. Jeg er tilknyttet kirurg Anders Tøttrup, og han er altså også bare flink og virker som om han kan sit kram.

Jeg havde begge de medicinske læger på Horsens, og de er altså utrolig flinke, selv nu, hvor jeg ikke i princippet ikke er tilknyttet dem mere, kan jeg ringe til dem for hjælp mht. en irriterende endetarm... Jeg har været meget meget glad for Horsens sygehus, og ville faktisk have ønsket, at jeg kunne blive opereret der igen mht. pouchen, men det kan de desværre ikke...

Men altså, buttom line, så synes jeg at du skal skynde dig at blive tilknyttet stomisygeplejerske Kirsten Bach på Horsens sygehus, for hun er knald dygtig, professionel og utrolig sød og rar.

Venlig hilsen Louise

Tilbage til "Ileostomi"