Hej
Er der nogen der har et godt råd imod luft i posen?
Nogle dage kommer der hurtigt luft i posen, så det er ligefør man tror at den er ved at sprænges, eller at man stiger op til loftet
Jeg skifter pose hver anden dag
Luft i posen
ok, ja det med maden har jeg tænkt på, men i går var jeg til fødselsdag. Vi fik oksefile bøf med pesto sovs, fyldt peber og bagt kartoffel, men den bagte kartoffeol var meget rå, maden var på en restaurant.
Dertil rødvin og en irish coffee til desert, uhmm det var et dejligt måltid.
Morgenmaden var havregryn, minimælk og lidt sukker, har spist sådan om morgenen lige siden jeg blev opereret. frokost er en skive rugbrød med tun i olie på den ene halvdel, og rejer på den anden.
Jo det er nok mest den anden dag jeg har problemer, men ikke altid. Jeg får skiftet pose og forbinding som består af en plade, surski, akvasel med creme på, pasta. dettegøres hveranden dag af en hjemmesygplejeske
Morgenmaden var havregryn, minimælk og lidt sukker, har spist sådan om morgenen lige siden jeg blev opereret. frokost er en skive rugbrød med tun i olie på den ene halvdel, og rejer på den anden.
Jo det er nok mest den anden dag jeg har problemer, men ikke altid. Jeg får skiftet pose og forbinding som består af en plade, surski, akvasel med creme på, pasta. dettegøres hveranden dag af en hjemmesygplejeske
Hej igen,
Det kunne være du skulle prøve et 2-delt system. Der kan du selv skifte posen den anden dag hvor sygeplejersken ikke gør det. Det var en mulighed!
Jeg ved ikke hvad der giver luft i maven. Jeg har prøvet at holde lidt øje med hvad jeg selv har spise men jeg kan ikke finde en sammenhæng.
Mvh RH
Det kunne være du skulle prøve et 2-delt system. Der kan du selv skifte posen den anden dag hvor sygeplejersken ikke gør det. Det var en mulighed!
Jeg ved ikke hvad der giver luft i maven. Jeg har prøvet at holde lidt øje med hvad jeg selv har spise men jeg kan ikke finde en sammenhæng.
Mvh RH
det lyder godt at det er bedre for huden, jeger også lidt spændt på hvordan det vil gå når jeg på et tidspunkt selv skal skifte pose, så bare huden ikke bliver mere ødelagt. Nu har jeg haft de sår i 8 mdr. så de er længe om at blive lægt
Dermatologen siger at det er ulceosa der er skyld i sårene, men iflg stomisygeplejesken, har hun aldrig hørt om at ulcerosa skulle kunne være skyld i det, så hun undersøger det nærmere.
Ind imellem er jeg da også træt af det, det har jo stået på næsten lige siden jeg fik stomien
Dermatologen siger at det er ulceosa der er skyld i sårene, men iflg stomisygeplejesken, har hun aldrig hørt om at ulcerosa skulle kunne være skyld i det, så hun undersøger det nærmere.
Ind imellem er jeg da også træt af det, det har jo stået på næsten lige siden jeg fik stomien
-
- Årgang: 1957
- Stomi siden: 2005
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
Når jeg får luft i posen skyldes det som regel: Tyggen på tyggegummi (det har jeg nu droppet), for meget slik (ikke chokolade, men når jeg spiser en blandet pose slik) eller søde drikke (juice og saftevand). Prøv at holde øje med om det kan være det i jeres tilfælde. Jeg spiser stadig slik og drikker juice og saftevand engang imellem, men nu ved jeg hvad jeg så risikerer. Det sker mest om natten for mig, men så vågner jeg heldigvis.
-
- Kontakt:
-
- Årgang: 1985
- Stomi siden: 2006
- Geografisk sted: Thisted
- Kontakt:
-
- Årgang: 1979
- Stomi siden: 2006
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
bve skrev:ok, ja det med maden har jeg tænkt på, men i går var jeg til fødselsdag. Vi fik oksefile bøf med pesto sovs, fyldt peber og bagt kartoffel, men den bagte kartoffeol var meget rå, maden var på en restaurant.
Det lyder satme ellers godt! Har selv haft mange problemer med luft i posen. Dog mest kun om natten. Sjovt nok vågner jeg automatisk når den føles som den næsten er på bristepunktet.