mavepine

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
gæst

mavepine

Indlægaf gæst » 7. jun 2007 19:01

Hej alle

Jeg fik sidsgte år flyttet min ileostomi fra højre til venstre side. Jeg havde mange uheld p.g.a lille stomi.
Operation var vellykket og jeg har ikke mange uheld mere, dejligt.

Men jeg har fået ogle mærkelige problemer med mavepine som jeg nu har haft ca5 gange på 7 mdr.
Det starter lige pludselig med smerter over lænden som trækker op i skulderbladene. Maveregionen lige under brystet er spændt oppustet og så trækker er smerter opi brystet.
Der er lidt forstoppelse men der kommer luft og noget vandigt i posen.
Jeg får koldsved ind i mellem og så fryser jeg. Det er som alle musker gør ondt. "Turen" varer som regel 2-3 dage, hvor jeg bare er smadret.
Jeg er helt sikker på, at jeg ikke spser noget der gir forstppelse, (klog af skade)Men når jeg spiser er det som om det når til lige under brystet så er det som om det stopper der og jeg bøvser. Sommer tider drikker jeg en kold cola, for det hjælper så godt at bøvse, det er som om det gir luft.

Jeg er blevet lidt bekymret for, om der er noget i vejen. Vil det være en god ide at gå til min egen lægenæste gang,eller er det til stmiamblatoriet jeg skal henvende mig.

Håber på et godt råd.

Peter Sørensen

mavepine

Indlægaf Peter Sørensen » 15. jun 2007 10:05

Hej

Du skal snakke med din læge, og stomisygeplejersken.
det kan have mange årsager, og behøver ikke at have noget med stomien at gøre, men det bør undersøges.

god bedring

Tilbage til "Ileostomi"