kolostomi

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
pia
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. maj 2006 00:49
Geografisk sted: spanien
Kontakt:

kolostomi

Indlægaf pia » 7. nov 2007 00:01

hej allesammen .er der nogen her som har problemer med underlivet efter kolostomioperation.jeg mener at have læst noget om at livmoderen flytter sig til det sted hvor endetarmen sad.jeg har det problem at det udflåd som findes i underlivet samles bag ved livmoderen og kommer kun ud hvis jeg sidder på en bestemt måde ,men så kommer der til gengæld også en masse .det er ikke betændelse,og jeg har fået ecografi,kræftprøve af livmoderhalsen og alt er i orden,men jeg kan ikke rigtig få svar på hvad der har flyttet sig for gynækologen siger livmoderen sidder på sin plads er der nogen der kender noget til det.

Marianne
Indlæg: 11
Tilmeldt: 1. sep 2004 21:00
Geografisk sted: Holte

Kolostomi

Indlægaf Marianne » 9. nov 2007 14:11

Hej.

Jeg har ileostomi - har fået fjernet tyktarm og endetarm og kender udmærket det problem som Pia beskriver. Jeg er blevet undersøgt på hospitalet og min livmoder sidder meget bag-overbøjet - dvs den fylder det "hulrum" ud hvor min endetarm har været.
Omkring menstruation føler jeg en "tyngde" ned bagtil på "endetarmen". Ret generende, da det også giver "afføringstrang".

Rigtig god week-end :lol:
KH Marianne

Gæst

Re: kolostomi

Indlægaf Gæst » 16. nov 2007 14:57

Hej Pia og andre

Jeg kender det godt.
Især også smerter i bagdelen under menstruation. Jeg har også spurgt mange læger, om der da var noget i vejen, men ingen kan finde en direkte årsag. Andet end at der går nerver fra livmoderen til endetarmsområdet, og disse kan vel stadig være intakte. Plus det at man er ekstra følsom i det område.
Hvis jeg ikke har været på toilet om natten, kan jeg få en voldsom smerte, når jeg skal af med vandet, og en følelse af "at noget lige skal glide på plads" før smerten fortager sig igen. Men det findes der heller ikke et entydigt svar på hvorfor. Men der har vel været en mindre rokade derinde. :roll:
/Grith


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster