Affaldsposer til skift af poser

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
hanslind
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. jan 2016 16:42

Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf hanslind » 8. jan 2016 22:33

Kære alle "stomister"
Jeg er forholdsvis nyopereret stomi patient opereret i oktober måned 2015, og jeg har permanent stomi.
Jeg lærte på hospitalet at bruge disse store (50x50) plastposer som man stikker ned i bukselinningen når man skal skifte pose. Jeg fik nogle med hjem ved udskrivningen, men da de var brugt, havde jeg besvær med at finde et sted hvor de kan købes. Men tålmodighed belønnes, jeg fandt dem! Det var såmænd i Føtex. De hedder "Budget spandeposer" og de er præcis samme størrelse, 50x50 cm, og de fås i ruller og meget billige.
Bare til orientering.
Bedste hilsen
Hans Lind

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf Conni » 15. jan 2016 08:42

Tak, for info. Jeg bruger hunde hømhøm poser, det er nemt at have en rulle, sammen med en ekstra stomipose, i tasken :D

Jonna H
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. mar 2016 09:49

Re: Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf Jonna H » 1. apr 2016 09:23

Hej.
Jeg har haft kolostomi siden august 2015.
Hjemme bruger jeg helt almindelige billige affaldsposer. Jeg har også prøvet høm-høm poser, men jeg kan bedre med de andre. Det er vist bare at prøve sig frem ;-)
Når jeg skifter på offentlige toiletter eller steder, hvor jeg er nødt til at bruge skraldespanden i toiletrummet, bruger jeg nogle kraftigere poser, som jeg har købt hos leverandøren af stomiprodukter:-)

jens
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. feb 2012 20:18

Re: Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf jens » 7. apr 2016 19:35

Vedr. affaldsposer ,jeg bruger bio bag poser ( grønne.) kan hentes gratis på vores genbrugs stationer, bruger til bio husholdningsaffald.
jens Christensen Slagelse, permanent stomi i 10år.

martin
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. okt 2010 21:37

Re: Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf martin » 11. apr 2016 10:30

Jeg bruger almindelige affalds pose dem du kan købe 3 i en sampak de billige i rema 1000/netto/Føtex/ brugsen jeg bruger dem også når jeg på offentlig toilet. så gør jeg det at når jeg pakker posen ind i et par stykker de servietter man tørrer hænder med

Hoba
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jun 2015 15:02

Re: Affaldsposer til skift af poser

Indlægaf Hoba » 8. maj 2016 13:53

Hej Alle
Jeg har nu haft stomi siden maj 2015 :)
Jeg bruger Ble-poser (Grønne) fra Bilka de fås i pakninger af 2 stk til billige penge :D , syntes at de har en passende størrelse og er ret nemme at binde knude på efterfølgende. 8)


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster