mavesmerter og kolostomi

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
årg 48

mavesmerter og kolostomi

Indlægaf årg 48 » 28. sep 2014 11:48

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre som har samme problemer som jeg har og som måske har fået løst dem. Min historie er kort fortalt, at jeg blev opereret for kræft i endetarmen i 2007 og fik fjernet hele endetarmen og anlagt permanent kolostomi. I de første år havde jeg ca. hver 3. måned en uge med mange smerter pga. kolik. Nu er det imidlertid blevet hver anden måned. Det starter med, at jeg får meget luft i maven som i begyndelsen kommer fint ud af stomien, men det hober sig op og min mave går fuldstændigt i stå, hvilket giver voldsomme smerter, opkastning og på et tidspunkt efter 4-6 timer diarre. Det hjælper så på smerterne og jeg har så diarre i 2-3 dage hvorefter der går en tre fire dage med at komme ovenpå igen. Jeg har selvfølgelig snakket med lægerne på Randers sygehus om problemerne hver gang jeg har været til kontrol og er blevet scannet og undersøgt for brok og sammenvoksning/stråleskader på min tyndtarm, men de kan ikke finde en årsag til mine problemer. Jeg har forsøgt at få dem til at lave en kikkertundersøgelse for at finde ud af om det er det ene eller det andet som scanning ikke kan afsløre, men det afviser de med begrundelsen, at det er for risikabelt et indgreb i forhold til de gener som jeg har?? Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har oplevet noget tilsvarende og evt. fået en behandling for det.
Vh KK

Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster