Plasterrester hænger fast på huden!!!

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Gæst

Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Gæst » 22. okt 2013 11:35

Hjælp mig!
Jeg fik anlagt en midlertidig afslastemde colostomi sidste fredag, der er gået betændelse i skidtet men det er jeg i behandling for.
Men bu har jeg et andet problem, klæberen fra min plade bliver siddende på huden og jeg kan IKKE få det af.. Faktisk kunne jeg næsten ikke engang få plasteret af!
Jeg har prøve at tage et bad og derved måske bløde det op.. Men uden held..
Hvad søren kan opløse det?

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Conni » 22. okt 2013 17:46

Hej
Jeg har ileostomi og har haft det i snart 2 år.
Jeg anvender Adhesive Remover fra Welland til at fjerne klæberester.

Hej Conni

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Steen Samuelsen » 23. okt 2013 18:14

Jeg tager posen af mens jeg er i bad, og slutter med at skylle stomien og huden med håndbruseren, så kan eventuelle klæberester let nulres af imens.
Vær i øvrigt glad for at din plade klæber så godt på huden, det er der mange der kan misunde dig.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

lulu/loui.

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf lulu/loui. » 23. okt 2013 22:16

du kan få nklæderasen til og tage pladen af det hjælper mig

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Henning Granslev » 23. okt 2013 22:53

Hej Gæst

Nogle gange er det ikke nødvendigt at fjerne hele den resterende klæbeflade. Det vigtigste er, at der er helt tørt, når den nye pose sættes på huden.
Selv om du har været i bad, og klæberen er blevet våd, kan man for det meste prøve at tørre med blødt papir, så klæberesterne føles tør. Herefter sættes den nye pose på.
Men det er ikke sikkert, denne fremgangsmåde er ok for dit vedkommende. Du må prøve dig frem til, hvad der er den bedste løsning for dit poseskift.
Held og lykke med at finde en løsning.

Henning Granslev. COPA rådgiver
Henning Granslev

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Stomien » 1. nov 2013 20:47

Hej

JEg synes kun jeg har problemet med at den sidder så godt fast når jeg har haft den på under en dags tid. Jeg har normalt min pose på i 24 timer af gangen, men hvis jeg skifter inden, bl.a. fordi jeg ikke synes den sidder ordentlig, så sidder den dælme godt fast. Men jeg plejer også bare at kunne nulle det sidste af når jeg er i bad.

Vh
Tonny
stomien.dk
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.

jørgen schepelern

Større limflade på posen

Indlægaf jørgen schepelern » 18. nov 2013 17:44

Øverste del af posen bøjer ned, så bukselinningen hænger fast derpå og således i visse tilfælde er skyld i, at pladen løsner sig. Kunne der ikke etableres klæbeflade på den øverste del af posen, så man kunne undgå dette.[/color]
Ellers er det et absolut fremragende produkt, der med ganske få ændrigger kunne gøres endnu
Jeg har forsøgt at komme i kontakt med Coloplast, Pernille Singer, der er director for udviklingsafdelingen, men er efter næsten 1 år ikke kommet i kontakt med hende.
bedre.
Med venlig hilsen
Jørgen Schepelern[/size]

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Plasterrester hænger fast på huden!!!

Indlægaf Conni » 19. nov 2013 20:16

Jeg kunne også godt tænke mig at kunne holde øverste del af posen ind mod huden.Ved lavtaljede jeans og en stram bluse "flapper" øverste del af posen, så den kan ses.


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster