Nedsat arbejdstid?

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Heidi Busk
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2010 09:20

Nedsat arbejdstid?

Indlægaf Heidi Busk » 16. apr 2011 22:16

Hejsa
Skriver fordi jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan få nedsat arbejdstid pga en stomi.
Jeg har den skønneste arbejdsplads som jeg nødig vil undvære. Men mit poblem er det er meget tungt arbejde og får vanvittigt ondt i min stomi når jeg løfter for meget, og er nødt til at sygemelde mig et par dage for at komme mig. Jeg har i forvejen § 56. Så koster ikke mit firma noget når jeg er fraværende. Men det piner mig jeg ikke kan passe mit job fuldt ud. Det er 5 mdr siden jeg fik min stomi.

mvh Heidi og på forhånd tak

Anette
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. sep 2007 08:36
Årgang: 1974
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Nedsat arbejdstid?

Indlægaf Anette » 16. apr 2011 22:21

Hejsa.

Jeg er bevilget flexjob med ca 20 timer i ugen.
Men om det er pga, selve stomien, eller om det er pga mit ca 14 år lange sygdomsforløb, at det blev bevilget er jeg ikke helt klar over.

Mvh Anette

Peter Sørensen

Re: Nedsat arbejdstid?

Indlægaf Peter Sørensen » 17. apr 2011 11:48

hej Heidi

De tunge løft skal du passe meget på, du risikerer et stort brok ,som du så skal trækkes med.
Det er i forvejen den hyppigste komplikation ved kolostomi, man kan få støtte bælter, men hvis du som beskrevet får smerter i og omkring stomien, og det er en arbejdsdag fyldt med tunge løft, tvivler jeg på at det er løsningen,og i stedet måske en falsk sikkerhed.
Hvis der ikke er mulighed for andre arbejdsopgaver, kan du tale med sagbehandler om evt. revalidering/omskoling.
Pas godt på dig selv


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster