Møgoperation!!!

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Heidi Busk
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2010 09:20

Møgoperation!!!

Indlægaf Heidi Busk » 21. nov 2010 15:50

Vil bare lige fortælle om min nyanlagte stomi da jeg synes der mangler lidt historier "fra den virkelige verden" og ikke kun de lyserøde....
Fik min kolostomi d 8 nov. Av det var smertefuldt og endte op med en epidural. Blev udskrevet d 10 da jeg godt selv kunne skifte stomien. Efter 3 dage hjemme vendte de frygtelige smerter tilbage og måtte søge hospitalet om søndagen. Blev akutopereret da der var gået koldbrand i stomien. 2 dage efter operation nr 2 startede smerterne i mavesækken. Vi prøver bare med noget magnesia og morfin var svaret. Og lidt morfin blev til mere og mere. Til sidst 20 mg iv i timen. Bad om en læge kunne kigge på mig tirsdag eftermiddag og han fik endelig tid onsdag morgen men kunne ikke gøre noget ved det da alt føltes normalt. Da jeg til sidst forvandlede mig fra flinke Heidi til excorsisten, skreg på hjælp i min morfin tåge og stod som en spændt fjeder pga smerter fik de kørt mig på operationsbordet igen igen. Det viser sig der ingen tarmfunktion var på nogen måde.
Ja det var bare lige min fortælling som jeg absolut havde brug for at komme af med da det har været en meget grim oplevelse og jeg fortryder SÅ meget ja sagde ja til at få den stomi. Et liv i smerter havde nok været at foretrække....
Gud ved om Svend svin (kalder jeg stomien) og jeg nogensinde bliver gode venner

Heidi

123Mio

Re: Møgoperation!!!

Indlægaf 123Mio » 21. nov 2010 17:26

Hej Heidi

Sikke dog en voldsom omgang, du har skullet igennem. Er der problemerne med stomien efterfølgende, der har fået dig til at fortryde eller selve etableringen af Svend Svin (lidt godt fundet på, synes jeg, med det navn).?
Jeg har jo tidligere kommenteret dit indlæg, så jeg (der fik kolostomi midt i september) kan godt forstå det manglende venskab med stomien. Og jeg synes, at det er ok med de mindre lyserøde historier, for man bør have alle aspekter med i sine overvejelser, hvis man kandiderer til stomi men også har et alternativ. Det er en afvejning af historier, der giver håb for bedring men så sandelig også en nøgtern belysning af, hvor træls nogle af os oplever livet med en kolstomi, der er behov for.
Rigtig god bedring til dig. Skal nok være meddelsom, hvis mine initiativer i forhold til at finde muligheder i udlandet for nedlæggelse af kolostomi eller blot perspektiverne herfor bringer noget positivt med sig.

Hilsen
Mio

Heidi Busk
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2010 09:20

Re: Møgoperation!!!

Indlægaf Heidi Busk » 21. nov 2010 18:19

Hej Mio.

Har nu været hjemme siden torsdag aften. De 2 første dage gik med morfinabstinenser af værste grad. Troede fandme jeg skulle dø..... :( Så der har Svend ikke rigtigt været i gang, men er kommet i gang i dag med lidt hjælp fra magnesia. Så ikke problemer efter de 3 operationer endnu da....Men fortryder at jeg byder min krop at skulle igennem alt det. Må sige denne omgang har sat sine spor. Det har sgu taget hårdt på mig og min psyke.
Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der oplever det mindre positivt. For normalt er jeg et meget positivt menneske der ser muligheder i alt. Der findes ingen problemer blot opgaver der skal løses. Men men men.... lidt svært at se sådan på det pt. He he
Jeg er glad for du vil holde mig underrettet hvis du finder ud af noget :)

Heidi

BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

Re: Møgoperation!!!

Indlægaf BTS » 23. nov 2010 09:53

Stakkel dig Heidi. må jeg have lov at spørge, hvilket sygehus du blev opereret på ? Birgit

Heidi Busk
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2010 09:20

Re: Møgoperation!!!

Indlægaf Heidi Busk » 23. nov 2010 18:58

Hej Birgit.

Ja det må du gerne. Det foregik på Bispebjerg. Har altid været glad og tryg ved at komme der men det var en meget grim oplevelse og er slet ikke kommet ovenpå endnu.

Heidi


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst