smerter når stomien går i gang

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Mette25

smerter når stomien går i gang

Indlægaf Mette25 » 8. jul 2010 18:58

Er der nogen af jer der får mave smerter når stomien går i gang ? det føltes som at en kniv drejes rundt inde i stomien.
Hilsen Mette25

Peter Sørensen

Re: smerter når stomien går i gang

Indlægaf Peter Sørensen » 8. jul 2010 19:27

Hej Mette

Nej, det er ikke normalt,så voldsom smerte selv lige efter operationen,er du nødt til at få en læge til at se på.

tholar

Re: smerter når stomien går i gang

Indlægaf tholar » 11. jul 2010 18:07

Havde det samme med min stomi, fik forstørret hullet da det var for snæveret.

Rikke H
Indlæg: 25
Tilmeldt: 20. maj 2010 22:51
Stomi siden: 2010

Re: smerter når stomien går i gang

Indlægaf Rikke H » 12. jul 2010 19:55

Ja, jeg har chron og har de samme slemme kramper som før jeg fik stomi når tarmen tømmer sig. Men det er nok pga. forsnævring i min tarm.
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk

Mette25

Re: smerter når stomien går i gang

Indlægaf Mette25 » 13. jul 2010 15:11

Jeg har også Morbus Crohn, og har fået at vide fra lægen at det nok er crohn der gør det, hvad gør I når smerterne bliver for meget, jeg har prøvet med panodil men det hjælper ikke altid ordentlig ?

Rikke H
Indlæg: 25
Tilmeldt: 20. maj 2010 22:51
Stomi siden: 2010

Re: smerter når stomien går i gang

Indlægaf Rikke H » 13. jul 2010 15:37

Hej Mette

Jeg skriger meget meget højt! :lol: :lol: :lol:.............. ej undskyld, men det gør altså bare nas, og jeg synes ikke rigtigt noget virker på de smerter. Jeg får også tit kvalme samtidig.

Jeg er stadig ikke trappet helt ud af det smertestillende(men næsten) fra min indlæggelse, så det burde virke lidt. Jeg får oxynorm og oxycontin. Men før stomien(fik den for 2 mdr siden) fik jeg kodein, som også hjalp en bitte smugle på at gøre aff. mere fast (den var altid vandtynd).
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster