toilet så mange gange?

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
karinaa

toilet så mange gange?

Indlægaf karinaa » 27. nov 2009 14:51

hej

så fik jeg lagt stomien tilbage, men synes godt nok jeg tit skal på toilet? 10 gange måske i døgnet tænker jeg måske ikke kommer af med det hele eller hvad? Jeg synes jeg skal når jeg har sovet og når jeg har spist. Bliver det anderledes eller hvordan?
Jeg kan anbefale Herlev hosp. de laver stomitilbagelægninger som kikkertop. , der var en risiko for jeg skulle have haft en tyndtarmsstomi men det lykkedes dem efter 6 timer at klare det uden*S*

mvh karina

Fanni
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. jan 2009 14:05

Re: toilet så mange gange?

Indlægaf Fanni » 27. nov 2009 21:17

10 gange! Du er vel nok heldig.... da jeg fik lagt min stomi tilbage var jeg i starten på toilet 16-20 gange i døgnet og er nu efter 3 måneder nede på 8-10 gange. Ved dog ikke om det er anderledes hvis det er en kolostomi man har haft.

Dejligt at høre at at er gået godt!

karinaa

Re: toilet så mange gange?

Indlægaf karinaa » 28. nov 2009 19:52

hej igen

ja ca 10 gange nogen dage mere synes jeg, ligenu er det som forstoppelse og det går helt ned i benene smerterne. Det jager.
Men håber da det bliver bedre med tiden ellers kan man jo ikke gå på arbejde?
Vil prøve husk piller på mandag tror jeg. Men forstoppelsen er lidt ligesom før jeg overhovedet blev opereret og det er jo ikke så fedt.
Savner lidt en side hvor man kan tale med andre i samme situation!

karina

Peter Sørensen

Re: toilet så mange gange?

Indlægaf Peter Sørensen » 28. nov 2009 20:47

Hej Karina
Det bliver bedre uge for uge, du skal have tarmen ind i den gamle rytme og det kan tage tid,sørg for at spise fiberholdigt og sørg for at drikke rigeligt, og suppler med surmælksprdukter med pro biotiske
bakterier, hvis du har været på antibiotika i forløbet kan det tage op til et år før tarmfloraen er helt normal igen.
Vær opmærsom på at et symptom på forstoppelse kan være diarre, grunden til at du føler du ikke er tømt, er at nerverne i din endetarm der styrer tømningsrefleksen har været næsten helt inaktive i den tid du havde stomi, de skal vænne sig til at fungere igen.
hvis du fortsat har mange afføringer kan du tale med lægen om du skal have noget der dæmper trangen.


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster