Colostomi - luft i maven

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
muddi1974
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. okt 2009 17:30
Årgang: 1974
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Sydsjælland

Colostomi - luft i maven

Indlægaf muddi1974 » 6. okt 2009 14:35

Hej
Er der nogen som ved om man kan få en eller anden form for lyd dæmpende bælte eller lign. til en colostomi til at sætte ovenpå posen mm.
Jeg lider utroligt meget af luft i maven og med lyd på, hvilket er meget generende for mig. Det er altid værst når jeg ved jeg skal til møder hvor der er stille og jeg så er nervøs for man kan høre lydene.
Selv om jeg har haft stomi i mere ned 5 år vænner jeg mig aldrig til det og er meget flov over det, og hver dag er en form for nøje planlægning for mig med hensyn til hvilken form mad jeg spiser mm.
Det er IKKE nok får mig at lægge hånden på posen når man fornemmer luft, jeg kan tit ikke fornemme luften og pludselig er der en KÆMPE PRUT med høj lyd.
Kan nogen hjælpe med gode tip ????

Peter Sørensen

Re: Colostomi - luft i maven

Indlægaf Peter Sørensen » 6. okt 2009 16:14

Hej

Man kan få forskellige støttebælter hos Forhandlere af stomiprodukter se links her
http://www.copa.dk/andet/links/

Almarys stomibælte

CareFix StomaSafe Classic.

Eakin stomibælte

Helly hansen HH Stomibrokbælte/støttebælte - med velcro-lukke
Helly Hansen HH Stomibælte med "lomme" med velcrolukke

Det er muligt at det kan hjælpe dig.

Med hensyn til luft i maven så kommer meget af luften fra drikkevarer ,som dansk vand, sodavand, øl, og kunstige sødemidler som sorbitol, giver også meget luft. Hvis man ryger, tygger tyggegummi, knaser bolsjer, slubrer varme supper, så sluger man en masse luft, der kun kan komme ud som opstød eller via stomien.


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster