stomitilbagelægning og ventetid

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
karinaa

stomitilbagelægning og ventetid

Indlægaf karinaa » 8. sep 2009 14:12

ihh nu havde de lige valgt at prøve at lægge stomi tilbage og så er der 2-3 mdr ventetid!!!! JEg var lige såå forberedt på det og så må jeg vente. Og samtidig har jeg en fistlegang i maven som jeg skal skylle hver dag selv!! Utroligt!!

Kan man så vælge privathispital og er det ligeså godt, skal opereres på Herlev og går ud fra det er et ok sted!!

karina

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: stomitilbagelægning og ventetid

Indlægaf Steen Samuelsen » 8. sep 2009 14:32

Hej Karina

www.ventetider.dk kan du ventetider på forskellige sygehuse i Danmark.

Du skal vælge dig igennem to skemaer, det første vælg behandslingsområde: Fordøjelsesorganer, det næste vælg: Kirurgiske mave- tarmsygdomme, så vil du få vist hospitaler og deres ventetider. I det sidste skema kan du vælge både offentlige og private sygehuse samt region.

Men for mit vedkommende ville jeg også kigge meget på hvilket sygehus jeg har tillid til og deres erfaringsgrundlag for lige netop mit tilfælde. Men under alle omstændigheder har du et sammenligningsgrundlag.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Peter Sørensen

Re: stomitilbagelægning og ventetid

Indlægaf Peter Sørensen » 8. sep 2009 15:32

Hej Karina
www.Sundhed.dk har jeg sakset dette fra KAS Herlevs hjemmeside.

Mulighed for at vælge privathospital
Hvis vi ikke kan tilbyde dig behandling inden for en måned enten på et af regionens hospitaler eller på et af regionens samarbejdssygehuse, har du mulighed for at vælge behandling på et privathospital.

Det er en betingelse, at ventetiden på privathospitalet ikke er længere end ventetiden på regionens hospitaler og samarbejdssygehuse.

Hvis hospitalet ændrer datoen for for en planlagt operation, fx fordi hospitalet aflyser operationen, har du også mulighed for at vælge behandling på et privathospital.

Sundhed.dk er genial drekte adgang til alle de offentlige sundhedshjemmesider , love og regler
Du kan bruge patientvejlederen på Herlev til at få hjælp,omkring frit sygehusvalg

Fanni
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. jan 2009 14:05

Re: stomitilbagelægning og ventetid

Indlægaf Fanni » 8. sep 2009 18:22

Hej Karina! Tror ikke du skal være så ked af en ventetid på 3 måneder...... jeg blev henvist pga akut opblussen i det resterende stkke tarm, og jeg måtte vente 3 måneder selvom det var akut!
En pouch operation er en stor og kompliceret operation som kun laves på få hospitaler i Danmark. Ved de kun laver den på Århus sgehus og på Odense universitetssgehus, men ved ikke hvilke steder i hovedstedsområdet.Tvivler på at denne operation laves på nogle privathospitaler, men det er da værd at undersøge.
men super dejligt for dig at de vil forsøge at lægge den tilbage!!!
Smil fra Tanja

karinaa

Re: stomitilbagelægning og ventetid

Indlægaf karinaa » 8. sep 2009 22:48

hej igen

tak for svar, kan se ventetiden er lidt mindre andre steder. Det jeg venter på er forundersøgelsen - en kikkertundersøgelse af hele tarmen så de ikke opdager noget midt under det hele. Kan se den også laves på nogle klinikker, men venter spændt på et brev fra hospital med tiden. Da der har været hul på tarmen uden de vidste det vil de være på den sikre side inden de starter en stor operation*S*


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster