Mangelfuld information på sygehuset

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Gæst

Mangelfuld information på sygehuset

Indlægaf Gæst » 18. maj 2005 10:26

Hej Copa
Jeg er en sygeplejestuderende, der til efteråret vil skrive et projekt om information til stomi patienter.
jeg kan se, at nogle at brugerne på denne hjemmeside finder informationen, på sygehuset, mangelfuld og jeg er derfor interesseret i, hvor mange der har denne følelse eller delvist denne følelse samt hvad i mener der bør udbedres.

Peter Sørensen

information

Indlægaf Peter Sørensen » 18. maj 2005 22:00

Hej

Det er svært at fastslå hvor mange der har været ude for mangelfuld information, men det skal nok være en del.
Heldigvis er tingene blevet meget bedre, grundet stomiambulatorierne, det største generelle problem er sikkert tidsnød og mangel på personale resourcer.
Men jeg ved at der på de fleste afdelinger ,der udfører operationerne ,er en "køreplan" for hvad der skal fortælles og hvornår, men det er nok et fromt ønske at håbe det altid følges.

I mange tilfælde skyldes det sikkert også at man møder en masse forskellige læger/personale der ikke altid har læst journalen, og derfor bliver samtalen ikke optimal.

Hvis du skal bruge nogle inputs til dit projekt er du velkommen til at kontakte mig, tlf 35389148 eller på nepe@privat.dk

Gæst

Re: Mangelfuld information på sygehuset

Indlægaf Gæst » 30. maj 2005 20:23

Anonymous skrev:Hej Copa
Jeg er en sygeplejestuderende, der til efteråret vil skrive et projekt om information til stomi patienter.
jeg kan se, at nogle at brugerne på denne hjemmeside finder informationen, på sygehuset, mangelfuld og jeg er derfor interesseret i, hvor mange der har denne følelse eller delvist denne følelse samt hvad i mener der bør udbedres.

Hej
Hvis du har brug for kommentarer vedr. information, så vil jeg gerne give et besyv med. Kontakt mig på: