hvor kort er en "korttarm"

Korttarmssyndrom skyldes operation med fjernelse af tarm i forbindelse med kronisk betændelse i tarmen, blodprop i tarmen eller komplikationer til anden mave-tarmkirurgi, herunder for kræft i tarm og mave.
Tilstanden kræver tilførelse af kunstig ernæring (parenteral ernæring).
Forumregler
Korttarmssyndrom skyldes operation med fjernelse af tarm i forbindelse med kronisk betændelse i tarmen, blodprop i tarmen eller komplikationer
Janneha
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. jul 2013 18:28

hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf Janneha » 21. jul 2013 15:20

Jeg er "ny" med korttarms syndrom og kan se der ikke sker ret meget på dette forum hvad det angår ? kan nogen henvise til andet forum hvor der kan være mulighed for kontakt til andre med samme problem som jeg?
Og hvor kort skal ens tarm være før man hører ind under gruppen "korttarm".
Min tyndtarm er 20 cm lang - jeg har tyk og endetarm og INGEN stomi men får parenteral ernæring 6 af ugens 7 dage.

Mvh Janne

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf Henning Granslev » 28. jul 2013 11:09

Hej Janne

Nej, COPA Forum er ikke død. Da det er sommertid, er der ikke den store aktivitet. :(
Jeg vil gerne prøve at hjælpe med et par gode råd. Men desværre er det ikke lykkedes at komme i kontakt med at par COPA rådgivere, der selv er "korttarmspatienter".
Når jeg har fået kontakt til en COPA rådgiver, der kan give nogle gode råd, sender jeg straks en mail til dig.

Hilsen Henning Granslev, COPA rådgiver
Henning Granslev

Gæst

Re: hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf Gæst » 28. jul 2013 15:12

Kan ikke finde ud af at svare herinde. Mit indlæg bliver ikke gemt.
Tak for dit svar, sommeren kan sætte mange ting i stå, så jeg venter bare lige så stille. Det er jo ikke sådan jeg slipper af med den korte tarm igen. .

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf Merete Møller » 1. aug 2013 13:28

Hej Janne!
Du efterlyser et andet forum, hvor man ved noget om korte tyndtarme. Prøv www. Stomikontakten.dk, det kan være, man kan hjælpe dig der.
Venlig sommerhilsen
Merete Møller :D

gæst

Re: hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf gæst » 1. aug 2013 19:27

Takdet vil jeg også prøve. Har listet mig ind på chrons-siderne på facebook, men for søren der er mange forskellige former for korttarm. .
Og hvorfor i alverden kan jeg ikke få lov at poste under mit nick -som blev accepteret da jeg meldte mig på herinde. Den siger det er "i brug"

Janneha
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. jul 2013 18:28

Re: hvor kort er en "korttarm"

Indlægaf Janneha » 1. aug 2013 22:52

Fandt ud af det var fordi jeg ikke var logget ind :D :D


Tilbage til "Korttarmssyndrom"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster