stomi og sikkerhedsseler

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

stomi og sikkerhedsseler

Indlægaf Henning Granslev » 29. jan 2016 16:41

Hej alle i COPA Forum
Jeg har fået et spørgsmål vedr. fritagelse brug af sikkerhedsseler i bilen.
Er der nogen, der for nylig har fået en lægeerklæring til denne.
For mange år siden var der mange med stomi, der fik lægen til at udfærdige en attest til fritagelse af brug sikkerhedsseler. Jeg fik også selv en attest. Det var vel omkring 1975, da selerene var klodsede og tunge i modsætning til i dag, fleksible og lette.
Jeg har ved et par kontrolcheck fremvist attesten, da jeg ikke brugte selen.
Attesten, der var en tynd papirlap, lå sammen med kørekortet i tegnebogen. Gennem årene blev den ret tyndslidt og grim - nærmest ulæselig. Derfor ønskede jeg en ny efter ca. 10 - 15 år.
Min læge var ret så overtalende til at jeg ikke skulle have en ny attest. Han sagde brug dog den sele, du har familie. Tænk på at ved et biluheld er det vel bedre at få lidt eller meget afføring i tøjet end at blive smidt ud af bilen og måske dø eller blive en grønsag i kørestol.
Jeg valgte fremover at bruge selen. Det har ikke været noget problem.
Det var en lang historie til spørgsmålet:
Er der nogen, der for nylig har fået en attest til fritagelse af sikkerhedsele? :roll:

Henning Granslev
Henning Granslev

martin
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. okt 2010 21:37

Re: stomi og sikkerhedsseler

Indlægaf martin » 11. apr 2016 10:26

jeg fik min læge til at lave en fritagelse for 2 år siden. jeg bruger normalt selen for sikkerheden. men hvis posen er ved at være fuld så selen generer så kører jeg uden sele.


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster