Ny brochure

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Ny brochure

Indlægaf Henning Granslev » 24. okt 2013 22:47

Hej alle
På hjemmesiden med information om brochure m.m. er det nu muligt at se foreningens helt nye brochure: Stomiforeningen COPA.
Her er der informationer om livet med stomi, ileostomi, colostomi og urostomi og m.m.
Stomiforeningen COPA håber, at mange får gode oplysninger og råd fra den nye brochure. :)

Venlig hilsen
Henning Granslev, landsformand
Henning Granslev

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Ny brochure

Indlægaf Henning Granslev » 30. nov 2013 00:50

Hej alle
Nu er børnebogen "Dengang Katrine havde ondt i maven" lagt på nettet.
Hvis der er medlemmer, der ønsker bogen tilsendt, kan den bestilles på sekretariatet. :)

Hilsen Henning Granslev
Henning Granslev

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Ny brochure

Indlægaf Jesper » 30. nov 2013 21:44

Henning Granslev skrev:Hej alle
På hjemmesiden med information om brochure m.m. er det nu muligt at se foreningens helt nye brochure: Stomiforeningen COPA.
Her er der informationer om livet med stomi, ileostomi, colostomi og urostomi og m.m.
Stomiforeningen COPA håber, at mange får gode oplysninger og råd fra den nye brochure. :)

Venlig hilsen
Henning Granslev, landsformand


Synes igen man nærmest elegant og ekstremt misvisende overser en hel gruppe stomister, nemlig der måske ikke lige fik stomi grundet andet sygdom (altså som lindring i deres liv) og måske ikke lige har det så godt med at have stomi.

Det er generelt blevet en vane for foreningen at bevidst bare være positiv og tilgodese flertallet, i modsætning til at tilgodese dem der måske har aller mest brug for det, men hey, hvorfor også gøre det når man kan lukke øjnene og lade alting være rosenrødt og fantastisk.

Ja ja jeg bitcher, men jeg er også pisse skuffet, en eller anden dag må Copa vågne op og se virkeligheden for ALLE i øjnene så folk "som mig" ikke bliver tabt allerede fra start efter operation. Havde jeg fået den rette hjælp fra starten havde det måske ikke taget mig 4 år at kunne blot begynde at se fremad. Det forkerte information (for mig) jeg fik var den her smøre med at bliver som det samme som igen Jesper, snart er alt som det altid har været, blaaaaah, gjorde kun ondt, værre.!

Håber jeg så man lytter nu og forsøger at gøre noget? JA, tror jeg på det? Aldrig i livet.

Brochuren virker utvivlsomt på flertallet, men for dem der har det værst er den bare benzin på bålet, kom nu ud af boblen og se realiteten i øjnene. Sorry for surt opkast, men føler lidt foreningen er den forkerte til at repræsentere stomister når den er så enøjet.
/Jesper

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny brochure

Indlægaf Steen Samuelsen » 2. dec 2013 10:58

Hej Jesper

Jeg forstår ikke helt hvad du mener i det første afsnit. Men jeg er sikker på at der ikke er nogen der får stomi uden der har været en alvorlig grund til det. Det kan være sygdom, ulykke eller medfødte defekter. Stomi har altid til formål at hjælpe personen til en bedre tilværelse eller i yderste konsekvens til at overleve.

Hvis der er personer, der har det meget svært ved at acceptere at de har fået stomi, kan de gennem deres læge søge psykolog, der kan hjælpe dem til at lære at leve med stomien uden hver dag at føle det som en uoverskuelig belastning. Dette kunne måske med fordel være nævnt i den nye folder.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

ehlin

Re: Ny brochure

Indlægaf ehlin » 2. dec 2013 11:15

Hej Steen.
Du har ret med hensyn til evt. psykolog!
Jeg mener ikke man kan forlange af hverken den ene eller anden patientforening, at de skal løse problemet med om man kan/vil acceptere det at have fået stomi. Uanset af hvilken grund man har fået stomi, så gør man sig selv en stor tjeneste ved at acceptere det. En måde at nå til denne accept er f.eks. at benytte sig af en god psykolog. Han/hun kan guide én igennem de frustrationer som forløbet har givet. Om det måtte tage 1år eller længere mener jeg helt og holdent afhænger af de "redskaber" man vælger at bruge i forløbet. Redskaberne kan udmærket være en kombination af patientforeninger,deres materialer & rådgivning og så en psykolog.
Jeg havde ikke været hvor jeg er i dag uden den kombination.

mvh
Ehlin Andreassen
ileostomi siden 2001


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster