Dødt forum ?.

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Marianne Andersen

Dødt forum ?.

Indlægaf Marianne Andersen » 26. sep 2013 11:13

Hvad sker der med i foreningen, er forummet afgået ved døden ??.
Der er intet lagt ud i meget lang tid. Hvor er nyhedsbrevet blevet af ?.
Der må da være nogle nyheder vedr. Stomi nogle steder fra
i verdenen.
Hilsen fra
Marianne Andersen..

Marianne Andersen

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Marianne Andersen » 26. sep 2013 11:18

Hovsa, ordet "med" skulle ikke have været der i teksten.
Hilsen
Marianne Andersen.

Gæst

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Gæst » 26. sep 2013 14:48

Hej.
Ja, det er efterhånden et dødt forum.
Men det kan måske være at alle os som læser siden og indlæggene, er ved at være trætte af alt det mudder kastning der er herinde.
Jeg har i hvert fald ikke lyst til hverken at skrive eller kommentere noget herinde.
Ligegyldigt hvilket emne der har været gennem det sidste års tid, er der næsten kun "sure opstød" fra Marianne Andersen, Merete møller, Tommy og Peter Sørensen.
Som jeg læser mange af indlæggene er der kun et formål for Jer, og det er at ødelægge foreningen og nedgøre Henning Granslev.
Mvh
A.

Marianne Andersen

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Marianne Andersen » 26. sep 2013 15:56

Det var da noget af et "møjfald" at få som følge af et høfligt spørgsmål..
Sikke da et surt opstød.
Med håb om at solen også skinner over det jyske område kommer der her:
En solskin hilsen
Marianne Andersen..

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Jesper » 26. sep 2013 23:42

Forum er meget dødt og det er synd.

Det er klart den dårlige stemning er skyld i meget af det, men der er grund til stemningen jo, ja ja... Måske man skulle finde en løsning på den dårlige stemning? Naturligvis skræmmer det folk væk, men det har jo ulmet/været i udbrud i al den tid jeg har været på forum. Synligt gået ned af bakke i en stødt kurve også.

En måde at få liv på forum er jo at svare på ting, starte emner, forum er for mange den aller bedste udtrakte arm, når der er aller mest brug for det. Håber det kan bistå sådan, eller blive genoplivet om man vil.
/Jesper

Marianne Andersen

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Marianne Andersen » 29. sep 2013 13:41

Med stor fare for endnu et "møjfald" fra den person som underskriver sig A, så syntes jeg at det dejligt at personen A stadig læser i Forum.
Men hvordan kan A tillade sig at angribe andre ved navns nævnelse, der er endda fejl i nogle af navnene, når A ikke vil stå ved sit svar og give sig til kende ved at skrive sit fulde navn ??
Måske manglende mod, konfliktsky eller noget helt andet ??.
Mange venlige hilsener fra
Marianne Andersen..

tommy
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. okt 2009 13:42
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Næstved

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf tommy » 29. sep 2013 14:51

Hej "A".

Egentlig har jeg lovet mig selv at blande mig uden om debatterne på COPA´s forum, men når jeg direkte bliver nævnt er jeg nødt til at blande mig.,

At du -"A"- tilskriver mine kritiske indlæg som en del af årsagen til at forum mere eller mindre ligger dødt virker sagt på pænt dansk noget fladpandet. Mit seneste indlæg i dette forum blev skrevet i september 2012 og var en kommentar til en brugerundersøgelse, og at det skulle kunne bringe efterskælv her mere end et år senere, så forum ligger dødt på grund af blandt andet mig er en fuldkommen utroværdig og latterlig påstand.

Prøv i stedet at orientere dig i virkeligheden. Efter at COPA´s ledelse valgte at umuliggøre et samarbejde med den frivillige og ulønnede onlinerådgiver Peter Sørensen ( ja det er den samme Peter Sørensen ) er både svartiden og kvaliteten af de svar man får på sine problemer her på forum dalet voldsomt.

Hvis du er i tvivl om min påstand synes jeg du skal kigge nogle gamle tråde igennem og lægge mærke til, hvordan der i "gamle dage" næsten altid var svar indenfor 24 timer, ofte efterfulgt af et tak for rådet. Sammenlign derefter med i dag, hvor du ofte møder "hallo er der nogen", et ironisk "tak for svaret" når ingen i løbet af et par uger har svaret på et indlæg, for ikke at nævne tråde hvor rådgivere og medlemmer ryger i totterne på hinanden på grund af inkompetent rådgivning.

Hvem #""#%&#¤ gider skrive til et forum, hvor det både er usikkert om man får et svar, og hvor det lige er så usikkert om man får et svar der er brugeligt.

Derudover må jeg give Marianne Andersen fuldkommen ret. Det er forkert og kujonagtigt at du hænger enkeltpersoner ud med navn og samtidig dækker dig selv ind med anonymitet. Så stå frem og stå ved dine holdninger "A" .

Hilsen

Tommy

123Mio

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf 123Mio » 29. sep 2013 16:17

Hej
Jamen som tidligere aktiv bruger af dette forum kan jeg kun tilslutte mig forundring over, hvor dødt, her er blevet.
Peter Sørensen må være den, der skal krediteres i stor stil for, at der engang fandtes "liv" herinde og at brugere kunne regne med hurtig og engageret rådgivning. Det er i hvert tilfælde nemt at konstatere, at aktiviteten dalede kraftigt efter Peters tilbagetrækken.
Når så en mr. A med tøsefornærmethed prøver at forklare manglende aktivitet med, at der kommer udfald fra navngivne personer ved diverse indlæg, så tænker jeg da, om det kun er sandkasseaktører, der sidder tilbage i Copa. Hvis man som Copa-aktør kan komme med gode input og råd her, så skulle det da være muligt at tilsidesætte eventuelle hensigtsmæssige tilbagemeldinger i den gode sags tjeneste.
Når en bruger herinde beskriver problemer med at få de rette hjælpemidler, så ville der i "Peters tid" umiddelbart efter foreligge et svar om, hvad man evt. konkret kunne gøre samt links til lovgivninger og andre handicapforeninger ud over Copa, der varetager rådgivning i slige sager. På den måde blev man af Peter Sørensen guidet til at kunne tage sagen i egen hånd, hvis man magtede det og en vigtig viden blev straks delt med alle læsere. I dag tænker jeg; hvorfor sker der næsten aldrig mere denne vidensdeling i Copas forum? Er det rigtigt opfattet, at vi mest fra Copas ledelse kan læse om udflugter og åbent hus her og der?
Hvordan kan det være, at en lønnet formand ikke kan holde en brøkdel af den vidensdelingsaktivitet herinde som en ulønnet Peter Sørensen kunne?
Idet jeg ikke kender en eneste af jer personligt, så kan mit indlæg betragtes som alt andet end personforfølgelse, - blot en forundring som gerne måtte føre til konstruktiv refleksion og handling.
Hilsen
Mio

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf GR » 29. sep 2013 21:11

Hejsa. Jeg tænker det er en kombination af flere ting, at forumet herinde er gået lidt dødt igen. Det har det været engang tidligere for mange år siden. ccf har i dag deres egen stomi gruppe bla. de har flere hundred medlemmer.

Copa har jo selv 2 andre grupper end deres hjemmeside, hvor der jævnlig stilles spørgsmål.

Jeg tænker flere er bedre tilpas derinde, hvor stemningen er lidt bedre.

Jeg fortrækker de andre grupper for, at være ærlig. Jeg er glad for, at være en del af copa, synes min lokal foreningen er god og copa ungdom laver nogle gode ture bla. Jeg har ikke lyst til, at være en del af det her halløj med kritisk af os rådgiver, formanden og foreningen.

Jeg vil heller bruge min tid et sted, hvor jeg føler folk sætter pris på ens svar og hvor jeg føler mig bedre tilpas.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Miranda2

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Miranda2 » 30. sep 2013 11:44

Hej Marianne (og jer andre)
Uden at blande mig i diskussionen om foreningen vil jeg blot gøre opmærksom på betydning af facebook: Jeg tror, at en af årsagerne til det døde forum her er, at mange efterhånden bruger diverse facebook-grupper i stedet og dermed ikke længere har behov for at benytte COPA-hjemmesidens forum. På facebook er der adskillige grupper, hvor folk med stomi/colitis/crohn søger og giver hinanden råd og vejledning.

Vh
Miranda

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Jesper » 30. sep 2013 17:09

Blev mit indlæg lige slettet? :( :( :(
/Jesper

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Steen Samuelsen » 1. okt 2013 09:39

Iindledning til COPS forum står der følgende:

Velkommen til COPA's forum.
"Dette forum er for alle, der har stomi/reservoir, som vil vide mere, stille spørgsmål, øse af sin viden eller blot hygge sig. Selvom du ikke har stomi, er du velkommen til at deltage i debatten eller stille spørgsmål."

Det opfatter jeg som at forum er "brugerstyret", og at det er brugerne vælger aktivitetsniveau og emner.

Jeg er derfor enig med andre i, at tilsvarende aktiviteter på Facebook tiltrækker eventuelle brugere frem for at benytte COPA forum. Det er der nok ikke meget at gøre ved, fordi Facebook er mere direkte, og brugerne lynhurtigt bliver orienteret om nye indlæg en en tråd. Desværre er der ikke nogen historik i Facebook, hvor man kan vende tilbage og hente tidligere debatter og gode råd frem
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Dødt forum ?.

Indlægaf Henning Granslev » 23. okt 2013 22:59

Hej alle

Så er det igen muligt at nye brugere kan skrive i COPA Forum. Det har i en periode ikke været muligt for nye brugere at logge ind på Forum.
Men nu er det igen klar til at formidle spørgsmål, viden og erfaring mellem brugerne.
Lad os så få gang i tasterne. :D
Venlig hilsen

Henning Granslev, landsformand COPA
Henning Granslev


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster